Welke formulering wordt op menu's gebruikt om voedsel te benadrukken dat zonder gluten is bereid?

What wording is used on menus to highlight food prepared without gluten?

De termen "glutenvrij" of "glutenvrije ingrediënten" gebruiken

De nieuwe EU -voorschriften voor voedselinformatie zullen een enorme impact hebben op de horeca, evenals klanten met voedselallergieën of intoleranties. Voor providers van voedselservices hebben de woorden "glutenvrij" en "geen gluten met producten" over het algemeen moeilijkheden en mogelijkheden.

Er zijn allergiekaarten beschikbaar

Grafieken zijn vaak toegankelijk op de website van het restaurant of op de locatie; Voor de coeliakie of allergie -consument kunnen ze echter negatief zijn omdat ze veel rood bevatten die laat zien wat niet beschikbaar is, en het lezen van de kleine tekst vereist een vergrootlens.

Veel werknemers begrijpen in mijn ervaring de grafieken niet en bedrijven verschillen niet in hoe ze informatie verstrekken, dus als consument kan uzelf trainen om de grafiek te begrijpen, kan lang duren!

Verhoog uw klantenbestand door Coeliacs op uw menu op te nemen.

 

Het glutenvrije aanbod van de foodservicesector is naar verwachting £ 100 miljoen waard; Als andere allergieën worden toegevoegd, kan dit cijfer treble zijn als de gastvrijheidsindustrie bereid is de problemen op te lossen die dit klanttype oplevert.

Menu's die glutenvrij zijn

Grote bedrijven zijn op de glutenvrije en zuivelvrije bandwagon gesprongen, maar krijgen ze het goed? Is het acceptabel om producten over te dragen van een normaal menu naar een speciaal menu zonder voorafgaande goedkeuring, en worden werknemers getraind in het omgaan met klantverzoeken en verwachtingen wanneer speciale menu's worden verstrekt?

MKB -ondernemingen daarentegen hebben minder kans om een ​​apart menu te hebben, waarbij ze er de voorkeur aan hebben om bestaande producten van hun hoofdmenu te wijzigen om te bestellen, omdat ze een grotere flexibiliteit hebben, waardoor de keuken kan omgaan met eisen die niet typisch zijn. Moeten echter catering voor celiakie -klanten de norm worden? De EU -wetgeving FIR 1169/2011 zal een lange weg helpen om ervoor te zorgen dat klanten de informatie krijgen die ze nodig hebben om een ​​goed opgeleide beslissing te nemen over waar ze veilig kunnen dineren, en dat bedrijven deze informatie als standaard aanbieden.

Grotere ketens geven glutenvrije informatie en regels op hun websites; Dit materiaal is echter niet noodzakelijk nauwkeurig en kan worden verstrekt door hun marketingafdeling, die het nodige begrip mist. Het beleid op internet kan vaak aanvoelen als een tick-box-oefening: ik heb geconstateerd dat de meeste werknemers, zelfs managers, meestal niet worden geleerd om hun eigen allergieregels te begrijpen.

1169/2011 EU -voorschriften voor voedselinformatie

De EU FIR, die op 13 december 2014 van kracht wordt, zal alle cateringbedrijven dwingen om allergie-informatie, inclusief glutenbevattende granen, schriftelijk te publiceren.

De server kan specifieke informatie verbaal verstrekken, maar de details moeten duidelijk en consistent zijn en meer back -upinformatie moet op verzoek toegankelijk zijn.

Onbedoelde allergieën worden daarentegen niet gedekt door bestaande verordening (kruisbesmetting). De FIR heeft echter een item dat de optie omvat om een ​​verordening te introduceren over de gevaren van kruisbesmetting in de toekomst, nadat aanvullend onderzoek naar drempels is voltooid.

Cross-verontreinigingsgevaren die worden gecommuniceerd, kunnen als een voordeel worden beschouwd.

Instellingen moeten zich ervan bewust zijn dat mensen met coeliakie of glutenintolerantie willen weten over de gevaren van kruisbesmetting in hun vestiging, dus een algemene opmerking zoals "alle maaltijden kunnen gluten bevatten" is niet nuttig, zelfs als het risico op contact minimaal is.

Het hebben van een allergiebeleid dat de best practices van uw bedrijf schetst, kan vertrouwen bieden, en het verstrekken van deze informatie zal aantonen dat uw bedrijf bereid is om coeliac -klanten te huisvesten door hen toe te staan ​​het risico te beoordelen en geschikte bestellingen te plaatsen.

Glutenvrije certificering

Om onafhankelijk bewijs van de glutenvrije status van uw producten te krijgen en te voldoen aan de stijgende eisen van de klant, moet u een glutenvrije certificering verkrijgen.

Glutenvrije goederen worden over de hele wereld steeds populairder. Verwacht wordt dat het zal groeien van $ 5,6 miljard in 2020 tot $ 8,3 miljard in 2025. Een groeiend aantal individuen wordt gediagnosticeerd met coeliakie of glutengevoeligheid in de Verenigde Staten en Europa. Dit is een kritieke component in marktuitbreiding. Het merendeel van de recente vorderingen in deze sector kan echter worden toegeschreven aan de overtuigingen van consumenten dat glutenvrije goederen gezonder zijn dan glutenbevattende maaltijden. De vraag is ook gestimuleerd door sterke aanwezigheid in de detailhandel en overheidsinitiatieven in bepaalde gebieden. Het verkrijgen van certificering helpt bij het geruststellen van glutenvrije voedingsklanten dat uw items aan hun behoeften voldoen.

We hebben covers geproduceerd voor toonaangevende merken, waaronder

We zijn er trots op FSC® -gecertificeerd te zijn

Meer informatie>