Cafe en restaurant openen en sluiten volledige checklists 21/22

Cafe and Restaurant Opening and Closing Full Checklists 21/22

Restaurant Opening en Sluiten Checklists

Dit zijn checklists die alle essentiële taken inschakelen die het personeel van uw restaurant moet voltooien na het sluiten van uw restaurant en het openen van het restaurant. De banen worden meestal vermeld volgens de verschillende groepen van het team en overgedragen in gedrukte vorm of digitale vorm aan de teams die werken in het openen en sluiten van verschuivingen. Zorg er bijvoorbeeld voor dat uw café of Restaurantmenu covers (Zie ook onze barrières voor cafés), een goed ontwerp voor uw voedselliefhebbende klanten (bekijk de Restaurant thema ideeën)!

Voordelen van een café- en restaurantchecklist

Nadat de laatste klant van uw restaurant is vertrokken en voordat de eerste klant is gearriveerd, zijn er tonnen essentiële taken voor een beter beheer van uw restaurant. Het is noodzakelijk om een ​​checklist te maken met alle benodigde taken om te voltooien voordat een restaurant wordt geopend en na het sluiten om ervoor te zorgen dat er niets wordt gemist.

Deze checklist helpt u bij het soepel beheren van de dagelijkse activiteiten van uw bedrijf. Een checklist is nuttig bij het houden van een controle en balans en elimineert eventuele verwarring over de prioriteit van taken. Statistieken tonen aan dat eigenaren die werken met openings- en afsluitende checklists minder gevallen van menselijke fouten en vergeetachtigheid ervaren. De checklist helpt uw ​​personeel ook efficiënter te werken door verschillende taken van dezelfde groep te multi-tasking.  Niet alleen dit, de taken zijn sneller voltooid wanneer ze werken met een duidelijk einddoel in gedachten.

Soorten openings- en sluitingscontrolelijsten

Meestal zijn de openings- en slotchecklists van drie soorten

  1. Front of House Checklist: bevat taken die de verantwoordelijkheid zijn van de vloermanager of senior server.
  2. Een achterkant van de checklist van het huis: bevat taken die de verantwoordelijkheid zijn van de chef -kok of sous chef).
  3. Een manager checklist: opgenomen taken die de verantwoordelijkheid zijn van de algemeen directeur van het restaurant

Hier is het essentieel om te vermelden dat alle in de checklist genoemde taken niet direct moeten worden uitgevoerd door de verantwoordelijke persoon, maar het individu moet ervoor zorgen dat zijn ondergeschikten die taken voltooien. De checklists zijn onderverdeeld in subsecties waarin de afdelingen moeten worden verzorgd bij het openen en sluiten van verschuivingen.

Opening checklists

Front of House and Bar Opening Checklist

Instellen

  • Organiseer tafels
  • Reinig ramen, tafels en andere oppervlakken 
  • Lege vuilnisbakken
  • Zorg voor schone toiletten

Organisatie

  • Organiseer alle benodigdheden op de tafels

Aanvullen

  • Restock Tabletop -benodigdheden
  • Restock Liquor aan de bar
  • Zet schoon glaswerk

Achterkant van de opening van het huis

Schoonmaak

  • Zorg ervoor dat alle kookopstelling schoon is.

Voedsel

  • Zorg ervoor dat alle ingrediënten klaar zijn om te koken
  • Zorg voor gereedschap bij het kookstation

Inventaris

  • Restloceer nieuwe inventaris
  • Plaats etenswaren op de juiste plaats
  • Zorg ervoor dat nieuwe kookbenodigdheden zijn opgeslagen

Restaurantmanager Opening Checklist

Personeelsvergadering

  • Schrijf doelen op voor de dag. 

Menu -opleiding

  • Bespreek het dagelijkse speciale recept met de personeelsleden
  • Herzie items die in het menu zijn opgenomen
  • Zorg ervoor dat het personeel bereid is om een ​​nieuw menu -item te koken

Financiën

  • Wis eventuele lopende contributie
  • Beantwoord loonvragen
  • Stel inkomensdoelen voor de dag

Organisatie

  •  Zorg voor antwoorden op sociale mediaplatforms
  • Houd ASCHECK op nieuwe leveringen van de dag
  • Organiseren als er apparatuur of andere elektronica moet worden opgelost

Sluitingschecklist

Front of House Closing Checklist

Schoonmaak

  • Schoon meubilair
  • Organiseer meubels
  • Schone vloeren
  • Schone koffie- en ijstheemachines
  • Schone frisdrankmachines 
  • Zorg ervoor dat schone badkamers en rust nodig zijn indien nodig
  • Lege vuilnisbakken en plaats nieuwe vuilniszakken
  • Schakel alle onnodige lichten uit

Veiligheid

  • Zorg ervoor dat alcoholkasten veilig worden vergrendeld
  • Beveilig een beperkt gebied

Organisatie

  • Zet de menu's terug
  • Vul servetten
  • Stuur zout- en pepershakers uit

Financiën

  • Zorg ervoor dat alle tips worden verantwoord
  • Sluit het register voor de dag en beveilig deze goed
  • Controleer het netto contant geld voor de dag en beveilig het correct

Achterkant van het sluiten van het huis

Schoonmaak

  • Zet schone slipmatten terug
  • Schone vloeren van de keuken
  • Lege keukenafvalblikken
  • Maak alle kookgereedschap schoon
  • Maak alle kookstations schoon
  • Schone flattop
  • Plaats verse olie in friteuse
  • Zorg ervoor dat de badkamer van de medewerkers schoon is en aangevuld is
  • Schone breakroom

Voedsel

  • Organiseer inventaris
  • Organiseer nieuwe leveringen van de dag
  • Label en niet -gelabeld voedsel
  • Zorg ervoor dat geen voedselcontainer in de koelkast vijf dagen oud is
  • Zorg ervoor dat alle gereedschappen weer op het station zijn
  • Stuur alle etenswaren aan die op het punt staan ​​te eindigen in de containers
  • Beveilig inloop- en andere koelkasten of diepvriezers
  • Bereid je voor op koken voor de volgende dag volgens overgebleven items

Organisatie

  • Walk-in organiseren om voedselveiligheid te waarborgen en kruisbesmetting te voorkomen
  • Zet de oudere items aan de voorkant zodat ze eerder worden gebruikt en kan worden verhinderd om rot te worden of verspild aan de achterkant van de koelkast. Zorg ervoor dat elk product op respectieve wijze is gerangschikt
  • Leg de vaatwasser leeg en zorg ervoor dat alle bestek weer op zijn plaats is

Veiligheid

  • Temperatuurinstelling met dubbele controles voor de vriezer en de koelkast
  • Zorg ervoor dat alle kachels, ovens en gaskachels op de juiste manier worden uitgeschakeld
  • Beveilig scherpe kookgereedschap
  • Zorg ervoor dat alle onnodige apparatuur worden uitgeschakeld.
  • Vergrendel alle werknemerskluisjes

General Manager Closing Checklist

Schoonmaak

  • Medewerkers instrueren om linnengoed in te dienen en ze te sturen voor wassen
  • Zorg ervoor dat het hele restaurant schoon is en klaar is voor de volgende dag voordat het personeel vertrekt

Personeel

  • Zie uw werknemers op een geschikte manier
  • Controleer de aanwezigheid
  • Voltooi het logboek voor de manager om dingen op de plaat te houden
  • Ontwerp en zet het schema voor werknemers op (in de pauze, online of uw planningssoftware)
  • Plaats advertenties van eventuele vacatures

Organisatie

  • Controleer e -mails en sociale media. Houd de feedback nauwlettend in de gaten en weet wat trending is in de wereld van vandaag
  • Maak uw kantoor schoon
  • Log alle leveringen van de dag in
  • Zorg ervoor dat er geen hangende papieren werken zijn
  • Plan alle onderhoudswerkzaamheden die in behandeling zijn

Financiën

  • Bekijk de verkoopgegevens regelmatig met POS en uw omzet en bonnen van de verkoop
  • Houd de verkoopinformatie geüpgraded en controleer het opnieuw met het register opnieuw
  • Zoek naar hangende cheques of bestellingen
  • Deposito's maken
  • Zorg ervoor dat alle lopende contributie wordt gewist

Veiligheid

  • Zorg ervoor dat uw kantoor veilig is vergrendeld, uw pc met gegevens wordt uitgeschakeld en wordt het wachtwoord beveiligd
  • Zorg ervoor dat alle uitgangsdeuren van het restaurant goed zijn vergrendeld en zorg ervoor
  • Stel vuur en eventuele krachtenalarmen in

Dat was allemaal van onze gids over de openings- en slotchecklist van restaurants. Hopelijk zal het opnemen van een checklist in de operationele stroom van uw restaurant helpen om beter werk, gestroomlijnde vooruitgang te garanderen, geld te besparen en vooral gelukkige klanten.

 

Afbeelding van https://ledlightstation.com

We hebben covers geproduceerd voor toonaangevende merken, waaronder

We zijn er trots op FSC® -gecertificeerd te zijn

Meer informatie>