Wat maakt een goed afhaalmenu

What Makes A Good Takeaway Menu

U moet in principe rekening houden met de betekenis van het ontwerpen van een goed afhaalmenu omdat het uw verkoop kan stimuleren. Bedenk dat het ontwerp, de lay -out en het kleurenschema veel winst kunnen opleveren wanneer het bekwaam wordt samengesteld. U zou geen slecht ontworpen lijst van uw voedsel- en drinkproducents willen gebruiken, omdat deze klanten kan wegjagen.

Uw menu is het eerste accessoire waar potentiële gasten doorheen kijken voordat ze hun bestellingen plaatsen. Het is een make-or-break-factor bij het creëren van de eerste indruk. Het is daarom cruciaal dat u het efficiënt maakt.

In dit aspect kun je naar afhaalmaaltijd ontwerpen online, maar hieronder is een gids voor tips die u in uw project kunt integreren.

8 Restaurant afhaalmaaltijden menu -tips en ideeën

Let goed op branding

Mogelijk heeft u uw restaurantlogo al gemaakt na uw interieur in het etablissement. Al deze samen genomen elementen moeten op uw menu worden vertaald. In de eerste plaats moet een goed ontworpen lijst van uw eten en restaurantartikelen omvatten:

  • Het logo van uw merk
  • Het juiste kleurontwerp
  • De meest effectieve lettertype -stijl
  • Het aanvullende thema

Uw menu moet overeenkomen met het uiterlijk van uw etablissement. Het zou moeten voelen alsof het daar thuishoort en uw merk weerspiegelt; Daarom moet het onberispelijk worden ontworpen.

De lijst moet gemakkelijk te scannen zijn

Klanten willen snelle en efficiënte service, dus uw menu moet hen kunnen helpen bij het nemen van snelle beslissingen. In een periode van 109 seconden (de gemiddelde tijd -diners besteden aan het lezen van het menu), moeten uw gasten de voedselkeuzes goed begrijpen. Zorg ervoor dat de sectie -koppen duidelijk zijn en dat de schoteltitels gemakkelijk kunnen worden gevonden. Als u specifieke items wilt markeren, leg ze dan in decoratieve frames en aantrekkelijke afbeeldingen.

Toon met schalen met hoge marges door ze in de toegankelijke secties te plaatsen

Met de snelle scantijd die wordt weergegeven door gasten die het menu lezen, zullen ze waarschijnlijk alleen naar de eerste en laatste menu -items kijken.

Het is toepasselijk dat u aan het begin van de laatste secties van uw selectie uw items met een hoge marge aangeven, omdat dit de grootste verkopers zijn. Profiteer vooral van de 'sweet spot', die de rechterbovenhoek van het menu is. Plaats hier de duurste items van uw restaurant, want dit is waar de ogen van de diners de neiging hebben om te worden aangetrokken.

Aantrekkelijke afbeeldingen en lettertypen zijn beter aangelegd op deze 'sweet spot'. Het opnemen van decoratieve elementen in de "oogmagneten" van deze restaurantmenu's is echt strategisch in het maken van de juiste verkoop. Terwijl je eraan bent, kun je je keuzes ook weergeven houten menusnoppen.

Gebruik de juiste kleuren om de emoties van uw klanten te beïnvloeden

Kleuren beïnvloeden de beslissingen van mensen onbewust en je kunt dit vermogen benutten. U kunt de aandacht van uw klanten naar bepaalde menu -keuzes sturen met de juiste kleuren. Het kan hun eetlust eigenlijk activeren.

Veel kleurencombinaties kunnen worden gebruikt op restaurantmenu's, maar de meest gebruikte zijn rood en blauw, vooral voor zeevruchten. U kunt deze techniek toepassen bij het vaststellen van de hiërarchie van voedsel- en drinkkeuzes op uw menu.

Leg het op met een beperkt aantal foto's

Vroeger was dat elk item in een menu gepaard met een enkele foto. Maar deze techniek is niet langer effectief. Het gebruik van foto's in uw voedselselectie moet schaars zijn, omdat u voldoende is voor elke pagina. Dit kan uw omzet in wezen met 30%verhogen.

In deze zin moet je je foto kiezen om verstandig weer te geven. Zet dat van je meest verrukkelijke en uitnodigende gerechten. Verheven ze met de meest verbluffende kleuren en textuur.

Wees creatief met uw voedselnamen en beschrijvingen

Voeg een creatieve toets toe aan de beschrijvingen van uw eten en drinken. Wees poëtisch in plaats van alleen hun ingrediënten te vertellen. Je hebt dit nodig om je items aantrekkelijker te maken, vooral de dure.

De aard van een take-outmenu is enigszins anders en lange poëtische beschrijvingen zijn mogelijk niet nodig. Toch kunt u beschrijvende taal zoals 'zelfgemaakt', 'rijk', 'pittig', 'romig' en dergelijke zo nu en dan. Ze kunnen verrassend genoeg uw klanten tevreden voelen wanneer ze vertrekken.

Het weergeven van uw high-end gerechten op uw menu via Creative Language kan hun exorbitante prijzen compenseren, omdat het uw gasten kan laten voelen dat ze de waarde van hun geld krijgen.

Maak de prijzen minder zichtbaar

Het is lastig als u rekening houdt met de prijzen in uw voedsellijst. Indien gedaan zonder de juiste planning, kan het uw klanten wegjagen of ertoe dwingen om in plaats daarvan de goedkoopste items te bestellen.

De sleutel hiervoor is het verwijderen van het valuta -teken op uw menu. Op deze manier verdwijnt de last van kopen wanneer uw klanten betalen voor hun bestellingen.

Desalniettemin kunnen de kosten eenvoudigweg niet uit uw lijst worden verwijderd, dus u kunt ze anders onopvallend of minder zichtbaar maken door ze onder de items en in een kleiner lettertype te plaatsen.

Met deze techniek kunt u uw gast ertoe brengen de items eerst te kopen voordat ze de prijs zelfs opmerken. En als u overtuigende taal gebruikt, kunt u in feite de prijzen van uw artikelen irrelevant of minder relevant maken voor de klanten die zeer bereid zijn om ervoor te betalen.

Gebruik een dure lokvogel om uw andere items redelijk te laten lijken

Een dure lokvogel die aan uw lijst is toegevoegd, kan de hogere prijzen van uw bedrijf redelijk laten lijken. Deze strategie is effectief en kan worden gebruikt als uw selecties duurder zijn dan de concurrentie.

Voeg een exorbitant geprijsd item toe op uw menu, zodat de rest van uw etenswaren goedkoper lijken. Overweeg op dezelfde manier dat hoge prijs ook van hoge kwaliteit inhoudt als het gaat om restaurantvoedsel.

Conclusie

Het gebruik van deze acht slimme psychologische hacks als praktische tips en ideeën voor het maken van een goed afhaalmenu kan uw bedrijf onderscheiden van de menigte. Krijg en pas ze goed aan, en je bent helemaal klaar om enorme winst te maken voor je verbazingwekkende werk.

Lees ook;

We hebben covers geproduceerd voor toonaangevende merken, waaronder

We zijn er trots op FSC® -gecertificeerd te zijn

Meer informatie>