Het klinkt als gecompliceerde financiële jargon, maar wat betekent de winstmarge van restaurants? In het meest fundamentele begrip is de winstmarge van uw restaurant de standaardmaat van de winstgevendheid ervan. Het verwijst vooral naar het potentieel van uw bedrijf om winst te maken. Als u een nieuw restaurant opent, is het belangrijk om een goed begrip te krijgen van uw winstmargepotentieel om uw waarschijnlijkheden voor succes te peilen en te verbeteren. Dit principe moet worden toegepast in uw dagelijkse, evenals algemene activiteiten.
Definitie van de winstmarge van restaurant
Volgens de winstmarge van restaurant verwijs u naar elke dollar van uw verkoop die bij uw winst oplevert. De kosten van uw uitgaven moeten worden verwijderd wanneer u elke keer dat u een verkoop doet, worden gehaald. Welk geld ook dat overblijft na het beschouwen van de uitgaven staat bekend als uw winst, en het uiten van dit in een percentage wordt gerekend als uw winstmarge voor restaurant.
Het berekenen van de winstmarge voor uw restaurant
Twee cijfers moeten worden vastbesloten om de winstmarge van uw restaurant uit te werken, en zij zijn de totale inkomsten van uw bedrijf en de totale kosten daarvan. Wat is totale inkomsten? Dit betekent de hoeveelheid verkoop die u hebt verkregen uit de goederen of diensten die u hebt verkocht. De totale uitgaven daarentegen omvatten de kosten van de verkochte goederen of COGS, samen met de andere kosten voor het exploiteren van uw bedrijf, zoals de belastingen, de loonlijst en de kosten van uw activiteiten. U kunt deze cijfers gemakkelijk vinden op de winst- en verliesverklaring van uw restaurant.
Het bedrag van de totale kosten moet worden afgetrokken van de totale inkomsten om de nettowinst vast te stellen. Deze nettowinst gedeeld door de totale omzetvergunners Een cijfer dat vervolgens wordt vermenigvuldigd met 100. Het percentage dat u krijgt is uw winstmarge.
Dus als u bijvoorbeeld een limonade -standaard runt en elke kop ervan voor $ 1,00 verkoopt en voor dezelfde beker een uitgave van $ 0,60 oplevert, wordt uw winst verleend als $ 0,40. In dit geval is uw winstmarge 40%.
Totale omzet $ 1,00 - Totale kosten $ 0,60 = winst $ 0,40
Winst $ 0,0,40/ totale omzet $ 1,00 = 0,40
0,40 x 100 = winstmarge 40%
Deze kleine cijfers die illustreren hoe u de winstmarge van uw restaurant kunt berekenen, kunnen op grotere aantallen worden toegepast, en u kunt het vanaf daar uitwerken.
Formule voor het berekenen van de winstmarge van uw restaurant
Daarom is de formule voor het beoordelen van de winstmarge van uw bedrijf:
Totale omzet - Totale kosten = nettowinst
(Nettowinst/ totale omzet) x 100 = nettowinstmarge
Om te illustreren hoe deze formule werkt, is hieronder de winstmarge als uw totale omzet $ 180.000 is en uw totale kosten tot $ 168.000 opleveren.
Totale omzet = $ 180.000
Totale uitgaven = $ 168.000
$ 180.000 - $ 168.000 = $ 12.000 nettowinst
($ 12.000/ $ 180.000) x 100 = 6
Winstmarge = 6%
Het maken van winst houdt in dat uw inkomsten uw totale kosten overschrijden, en een manier om dit te doen is door uw menu -prijzen zorgvuldig te plannen. Het aanbieden van de beste goederen en diensten heeft u nodig om te investeren in betaalbare maar kwaliteitsproducten, zoals die van wereldwijde menu's en andere betrouwbare bedrijven.
Hoe u de winstmarge van uw restaurant verhoogt
Het verbeteren van de winstmarge van uw bedrijf kan op 3 manieren worden gedaan, en ze zijn door uw totale inkomsten te verhogen, uw totale kosten te verminderen en deze twee gecombineerd.
Toenemende totale omzet
Dit is meer dan het verhogen van uw verkoop, maar ook het behouden van uw uitgaven. Het kan lastig zijn om deze maatregel te implementeren, omdat in de eerste plaats uw uitgaven de neiging hebben om te stijgen zoals uw inkomsten doen.
Het verlagen van de kosten
Uw uitgaven laag houden met behoud van een gestage omzet inkomsten is een gunstiger manier om uw winst te verbeteren. Het bereiken van deze behoeften moet u gericht zijn op het verminderen van controleerbare kosten, zoals uw directe bedrijfskosten, arbeidskosten en de kosten van verkochte goederen.
Het verhogen van de omzet en het verlagen van de kosten
Dit is een snellere manier om betere winst te laten groeien, waarbij u betekent dat u uw inkomsten verhoogt en tegelijkertijd uw uitgaven verlagen.
Hoe u uw uitgaven kunt verlagen
De huur en uw bedrijfsverzekering zijn vaste kosten, maar vele anderen kunnen worden gecontroleerd. U kunt uw kosten bekijken in de volgende 3 aspecten.
Directe bedrijfskosten (DOE)
Disposables, papieren goederen en schoonmaakbenodigdheden kunnen onder andere kosten met zich meebrengen die kunnen oplopen, dus houd deze bij. Zaken doen met groothandelaren zoals wereldwijde menu's en andere providers kunnen uw uitgaven verlagen. Op deze manier kunt u ook gebruik maken van gratis verzending, kortingen als lid en inkoop via kwantiteitsprijzen.
Arbeidskosten
Dit verwijst naar de salarissen en lonen van uw werknemers. Een goede manier om deze kosten te verlagen, is om uw omzetpercentage van werknemers te minimaliseren, waarbij u de kosten voor het trainen van nieuw personeel kunt vermijden. In die zin moet u specifiek zijn over het toepassen van succesvolle strategieën voor het behouden van werknemers.
Kosten van verkochte goederen (COGS)
Hierdoor verwijst u naar de directe kosten van elk item dat u verkoopt. Als u bijvoorbeeld een donutwinkel runt, bevatten uw raders kosten voor uw productingrediënten, zoals suiker, eieren en dergelijke. Houd uw inventaris in de gaten en zoek naar leveranciers van kosteninwijzingen om uw voedselkosten te verlagen. Probeer bovendien portiecontrole te implementeren, zodat u op uw uitgaven kunt opslaan.