Je zou het zeker niet willen voor jou, maar het gebeurt. Je broek is beneden wanneer een huishoudster plotseling je kamer binnenkomt. Wat een schaamte, maar wie is de schuldige?
In dit geval had u een "niet storen" of DND -bord op uw deur moeten plaatsen. Wat is de echte score van een DND -bord en wanneer moet u het gebruiken? Wat betekent het echt in een etablissement als een hotel?
Een van de kardinale regels van gastvrijheid die (goede) werknemers weten, is dat ze niet mogen kloppen op een deur met een Stoor het teken niet. Er zijn genoeg redenen waarom een gast het zou opzetten, maar als wettelijk recht kan een hotel het op elk gewenst moment en om bepaalde redenen negeren. Uw kamer is tenslotte hun eigendom en u bent op hun eigendom.
Redenen waarom hotelpersoneel DND -borden negeert
Wat zijn enkele redenen waarom een hotel een DND -bord zou overtreden? Deze gevallen vinden plaats wanneer het hotelmanagement van mening is dat gezondheid, veiligheid en onroerend goed in gevaar zijn. Sommige voorbeelden zijn de volgende:
- Als er een oproep van 911 uit de kamer was, zoals getoond in het telefoonsysteem.
- Er zijn luide geluiden die door hotelpersoneel uit de kamer worden gehoord, waardoor mogelijke materiële schade wordt aangetoond.
- Als het hotelpersoneel een potentiële situatie van huiselijk geweld vermoedt, waardoor luide stemmen van schreeuwen en ruzie uit de kamer kunnen komen.
- Als 24-48 uur zijn verstreken en het DND-bord nog steeds is ingeschakeld, kan dit erop duiden dat er een probleem kan zijn met de gezondheid en het welzijn van de gast.
- Als wordt vermoed dat illegale activiteiten in de kamer plaatsvinden vanwege een groot aantal mensen die de kamer binnenkomen en verlaten.
- Er is een waterlek in de kamer beneden; Mogelijk blijft het bad in de bovenstaande kamer lopen. De gezondheid van de gast kan hier een probleem zijn, en mogelijke materiële schade.
Waarom schendt hotelpersoneel DND -borden? 2 primaire redenen
In de praktijk zijn er echter twee primaire redenen waarom hotelpersoneel waarschijnlijk het bord "niet storen" in een kamer in hun etablissement schendt, en ze zijn:
- Als een kamer op die specifieke dag zal uitchecken, zal een hotelhuishoudelijk personeel de neiging hebben om het schoon te maken, vooral als deze aan hen wordt toegewezen. Als ze niet in staat zijn om hun toegewezen kamers schoon te maken, worden ze niet betaald, en ze willen graag de tip krijgen die de gast mogelijk heeft verlaten.
- De DND -teken is geneigd te worden genegeerd wanneer de gast hem aan de deur laat hangen terwijl ze de dag uitgaan. Op de een of andere manier zouden ze verwachten dat het huishouden toch de kamer schoonmaakt. Anders zouden ze klagen dat hun kamer niet opgeruimd is en geneigd zijn te liegen over het houden van het DND -bord op de deur. Het is gek.
Deze twee redenen zijn niet geldig om uit te leggen waarom hotelpersoneel soms het DND -bord schendt. Toch volstaan ze in het ophelderen aan de gasten waarom deze scenario's soms gebeuren met hotels die geen efficiënt huishoudelijk management hebben.
Wat werknemers doen als er een DND -teken is
Als een verhaal, wat betrokken werknemers moeten doen als ze een DND -bord vinden dat buiten de deur van een kamer hangt, is om de receptie te vragen het te bellen en te vragen of het OK is voor een medewerker om te kloppen en binnen te gaan. Het is roomservice die waarschijnlijk deze optie zal nemen.
Wat als er geen antwoord is, anders is er geen noodgeval? Het hotelpersoneel is verplicht om niet binnen te gaan, en aan de andere kant zouden ze een bord aan de deur hangen om aan te geven dat ze het verzoek van de gast om privacy respecteren.
Als dit gebeurt, moet het personeel mogelijk de kamerservicevak buiten de deur verlaten. Het komt vrij vaak weer waarin dronken gasten worden bestelt voor roomservice, dan flauwvalt en wakker wordt om hun koude maaltijd 's ochtends bij de deur te wachten.
Een bepaalde denkrichting acht het ongepast om een kamer te bellen met een DND -bord dat hangt, maar dat is niet nodig. Als een gast geen oproepen naar hun kamer vraagt, zal het personeel zich daar waarschijnlijk aan houden.
Als het hotelpersoneel met hen moet communiceren, of als er een noodgeval is, kan de eerste een briefje onder de deur glijden.
Conclusie
Veel regels zijn van toepassing op het gebruik en schending van de noodzakelijke schending van het DND -teken. Desalniettemin zijn hierboven enkele gevallen en ophelderingen over het gebruik ervan in hotels en hoe het hotelpersoneel ermee omgaat.
Over het algemeen houden deze tekenen echter effectief de vrede van de gasten en handhaven ze hun recht op privacy. Er zijn veel doeleinden om het DND -bord te gebruiken, maar voor het grootste deel moeten ze het huishoudelijk personeel overbrengen dat nu geen toepasselijke tijd is voor inbraak, en ze zouden een andere keer moeten terugkeren.
Lees ook: