Er is een drank- of drankmenu voor bar- en restaurantmenu's. Moet u de lijst van deze items in uw voedselmenu opnemen, of moet u er een afzonderlijke checklist van maken?
Dit artikel zal de voordelen aanpakken van het maken van een drankmenu voor uw resto voor klanten die willen dineren of afhaalmaaltijden bestellen.
Waarom zou u een apart drankmenu maken?
1. Het biedt een goede klantervaring
U moet de lijst van uw drankjes presenteren met stijl in een individueel menu. Drankmenu's zijn geenszins een nietje in trendy en fijne eetrestaurants. Aan de andere kant, zelfs als u een klein café bedient, is het logisch om een onafhankelijke lijst van uw drankjes te ontwerpen.
Zijn het een paar selecties wijn of standaardcocktails zoals cranberry of wodka die u onder andere serveert? Als dat zo is, kunt u ze op een ander menu laten aangeven, behalve de vermeldingen van uw voedingsmiddelen.
Zoals veel vestigingen, wordt de lijst met geserveerd drankjes aan de achterkant van de voedselkeuzes geschoven of anders weergegeven op een onverzorgde tafeltent.
Het is echter vermeldenswaard dat het serveren en presenteren van unieke drankjes op een apart menu zeer winstgevend kan zijn, zoals geïllustreerd door tal van succesvolle restaurants.
2. Het laat meer ruimte voor uw voedselmenu
U moet laten zien dat de in uw bedrijf geserveerde dranken speciaal zijn, en dit is via een individuele lijst ervan. Ja, gewone drankjes kunnen worden aangegeven samen met de etenswaren, maar buitengewone moeten op een ander menu worden afgedrukt.
Een van de voordelen van deze strategie is dat u extra ruimte achterlaat voor de lijst met uw voedselkeuzes, waardoor uw menu er netjes en georganiseerd uitziet. Dit is een cruciale factor om een aangename klantervaring te bieden. U voorkomt dat dit accessoire op meerdere pagina's wordt gemaakt, zelfs wanneer u nieuwe gerechten presenteert.
3. Het presenteren van seizoensgebonden dranken wordt eenvoudiger en kostenefficiënt
Seizoensgebondenheid is een essentieel aspect van het runnen van een bar of restaurant. In dit geval kunt u dit integreren in uw drankmenu. Met een afzonderlijke lijst wordt deze taak eenvoudiger en goedkoper.
Komen de dood van de winter; Je kunt drankjes serveren voor het opwarmen zoals Moskou -muilezels of Ierse koffie, samen met pittige en uitbundige rode wijnen zoals Shiraz of Zinfandels.
Als het het zomerseizoen is, kunnen uw klanten worden vernieuwd als u Mojitos en Icy Prosecco aanbiedt.
Als je dranken op een ander menu worden afgedrukt, wordt je de moeite genomen om ze allemaal te herdrukken. Aan de andere kant moet je de seizoensgebonden drankenchecklist schakelen.
4. Het voorkomt dat uw klanten teleurstellen voor het geval sommige items niet beschikbaar zijn
In termen van voorraadbeheer is een afzonderlijk menu van drankjes ook nuttig. U blijft uit de buurt van een klant in een situatie waarin de drank (zoals wijn) die ze willen bestellen niet op voorraad is. U kunt uw lijst wijzigen in een oogwenk als een item niet beschikbaar is.
5. Het is geschikt voor specifieke groepen klanten
Stel dat u niet-alcoholische dranken verkoopt, zoals gearomatiseerde frisdranken, vers gemengde vruchtensappen of maagdelijke cocktails. Het zal handig zijn om te presenteren aan aanstaande moeders, kinderen of aangewezen bestuurders, waardoor ze enthousiast worden om speciale drankjes te bestellen.
Niet-alcoholische dranken kunnen worden getoond op een op zichzelf staande lijst, waardoor uw menu een onverwacht stijlvol tintje krijgt. Maar nogmaals, uw menu moet ook opvallen, dus u moet middelen maken om effectief te ontwerpen menusignalen.
5 tips om een winstgevend drankmenu te ontwerpen
Twee vitale elementen moeten worden overwogen bij het ontwerpen van een drankmenu: kostenefficiëntie en winstgevendheid. Hieronder staan vijf tips die hierop betrekking hebben.
1. Het moet zichtbaar zijn
U moet uw menu zichtbaar en toegankelijk maken voor klanten. U kunt het bijvoorbeeld op uw winkel plaatsen voor voorbijgangers om het op te merken. Presenteer ze in uw bar of restaurant op de bar of de tafels. Als u een website heeft, geeft u uw lijst op en uw sociale mediakanalen aan. Het zou moeiteloos moeten zijn voor uw klanten om uw drankmenu te identificeren.
In tegenstelling tot de gewone praktijk, mag het menu niet onmiddellijk worden verzameld nadat de klanten hun bestellingen hebben geplaatst. Geef klanten de tijd om er verder doorheen te bladeren, omdat het zal helpen om te verkeren en herhaalopdrachten te geven.
2. Het moet worden vereenvoudigd
Het afdrukken van de drankkeuzes op een apart menu voorkomt ook dat uw klanten overweldigen, omdat ze niet te maken hebben met het bekijken van een lange lijst met etenswaren. Drinkselecties moeten worden opgegeven om overbevolking af te schaffen. Houd het licht, maar zorg ervoor dat interessante opties worden gemarkeerd.
3. Het moet gericht zijn
Waar gaat uw campagne over? Ben je van plan voornamelijk cocktails, bier of wijn te verkopen? Houd uw lijst dus duidelijk en eenvoudig bij het adverteren van uw drankjes. Zorg voor elke categorie van uw menu (d.w.z. bier, wijn of cocktails, enz.), Zorg voor een dozijn items.
Dus als je bier serveert, vermeld dan een dozijn van hen, en hetzelfde geldt voor je wijnen en cocktailselecties. Deze methode richt zich beter op het verleiden van upselling omdat klanten genieten van vriendelijke service.
4. Het zou creatieve beschrijvingen moeten bevatten
Het helpt enorm bij het verkopen wanneer uw artikelen worden gepresenteerd met creatieve beschrijvingen. Verfraai uw drankjes met uitnodigende bijvoeglijke naamwoorden om de eetlust van uw klanten te wekken. Doe bij het serveren van cocktails meer dan alleen de ingrediënten let.
Woorden die worden gebruikt om uw dranken te beschrijven, moeten pittig zijn, zoals "soepel" of "robuust" of "pittig" en "vers". Het zal uw gasten opdrijven en het gemakkelijk maken om hun bestellingen te geven.
5. Het moet vasthouden aan het thema van uw locatie
Als uw restaurantlocatie trendy of verfijnd is, ontwerp u uw menu dienovereenkomstig. Geef het ook een vleugje elegantie. Hetzelfde geldt als uw locatie een meer casual of pubsfeer heeft.
Uw menu moet worden afgedrukt op papier van hoge kwaliteit die gemakkelijk te vervangen is. Het hoeft niet te chique te zijn, maar geeft een duidelijk bericht weer over uw etablissement.
Conclusie
Met deze tips kunt u een effectief en aantrekkelijk apart drankmenu voor afhaalrestaurants of dineren ontwerpen die uw bedrijf zullen stimuleren.
Lees ook;
- Tips voor het maximaliseren van de afhaalmaaltijden van uw voedselbedrijf
- De meest populaire take -out eten in 2022
- Wat maakt een goed afhaalmenu
- Beste sjabloonontwerpen voor afhaalmenu voor kleine restaurants