Inclusief een sociaal netwerkelement in uw restaurantmenu
Welk sociale mediaplatform past het beste bij mijn bedrijf?
Welke aanpak moet ik gebruiken voor elk platform voor sociale media?
Als het gaat om sociale media, zijn dit enkele vragen die een gastvrijheidsmanager zou kunnen hebben.
Vervolgens bieden we enkele suggesties en ideeën om u te helpen bij het implementeren van een kosteneffectieve SM-aanpak.
Het is niet langer genoeg voor een restaurant om zijn eigen website te hebben, omdat sociale netwerken nieuwe niveaus van betrokkenheid bereikt. Restaurantoperators zijn gedwongen om hun denken te heroverwegen over wat het betekent om een geweldige klantervaring te bieden vanwege de exponentiële ontwikkeling van sociale netwerkplatforms.
Als gevolg hiervan besluiten een toenemend aantal restaurants om lid te worden van sociale mediaplatforms om hun bedrijven te adverteren en extra voordelen te geven aan hun consumenten (zie onze Restaurant menu -tips schrijven).
Wat zijn de beste sociale media -profielen voor restaurants?
Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram zijn allemaal fantastische locaties om contact op te nemen met bestaande en nieuwe klanten door details te publiceren over wat er gaande is in het restaurant of foto's van het nieuwste gerecht van de chef. Sommige restaurants gaan zo ver om films van recepten en kookinstructies te maken en te verspreiden, die ze insluiten op hun websites of uploaden naar YouTube. Restaurants kunnen bezoekers aanmoedigen om deel te nemen aan het plezier en te beginnen met deel te nemen door links naar hun sociale mediaprofielen op hun webpagina's op te nemen.
Beste manieren om sociale media voor uw restaurant te gebruiken
Restaurants gebruiken sociale media op de volgende manieren:
- Restaurants gebruiken sociale mediaplatforms zoals Facebook, Twitter en Yelp om feedback te krijgen op verschillende delen van hun bedrijf, zoals service- en menu -items, waardoor ze hun reputatie kunnen volgen en eventuele klachten kunnen aanpakken die kunnen ontstaan. Het hebben van een Facebook -profiel voor uw bedrijf is cruciaal, omdat mensen uw locatie kunnen bekijken. Als uw restaurant, bar of hotel nog geen Facebook -pagina heeft, zal Facebook er een voor u opzetten en verliest u de controle over uw aanwezigheid op sociale media. Het Facebook-inchecksysteem is misschien heel nuttig voor het maken van aangepast aan uw sociale netwerk als het goed wordt beheerd.
- Veel restaurants wenden zich tot diensten zoals Groupon, een deal van de dagelijke suggestieservice die gebruikers elektronische kortingsvouchers biedt. Dit is bewezen een prachtige methode te zijn om zowel bestaande als nieuwe consumenten binnen te halen, vooral tijdens daluren.
- Ze zijn ook een prachtige methode voor een gastvrijheidsbedrijf om nieuwe dingen op het menu te adverteren, vooral bij het gebruik van sites zoals Pinterest, waar ze full-colour, verrukkelijke afbeeldingen van hun nieuwe maaltijden kunnen posten.
- Bedrijven kunnen verbinding maken en netwerken met andere bedrijven die sites zoals LinkedIn en Google+ gebruiken.
- Het vragen van bestaande werknemers om een eenvoudige toepassing op hun Facebook -profiel te geven die hen informeert wanneer nieuwe banen beschikbaar komen en suggereert welke van hun vrienden potentiële aanvragers kunnen zijn, kan ook een fantastische methode zijn om nieuwe werknemers te vinden via sociale media.
- Twitter en Facebook zijn nuttig gebleken wat betreft het verstrekken van kortingen en promoties aan bestaande consumenten, waarbij de toegevoegde bonus hiervan wordt gedeeld met potentiële nieuwe klanten. Het zijn beide uitstekende tools voor het starten van gesprekken met klanten.
- Pinterest en Instagram zijn uitstekende platforms voor het presenteren van foto's van nieuwe initiatieven, inclusief als renovaties of nieuwe menu -ontwerpen. Foto's van een verrukkelijke maaltijd, samen met het recept, zijn een prachtige illustratie van het intrigerende materiaal van Pinterest. Foto's maken van een aantrekkelijk restaurant menu -bord Ontwerpen en doodles is ook een geweldig idee. Vergeet niet dat het adagium "een foto meer dan duizend woorden waard is" absoluut nauwkeurig is.
- Restaurants kunnen interesse in hun instelling wekken en tegelijkertijd toegang krijgen tot honderden potentiële consumenten door wedstrijden en weggeefacties te houden.
- Natuurlijk zal alleen bij een sociale mediasite niet de beoogde resultaten verschaffen; Een constante en consistente aanpak voor het verbinden en aangaan van consumenten is vereist. Veel restaurants missen nu de tijd of mankracht om dit te doen, maar naarmate sociale media in populariteit groeien, zullen restauranthouders verstandig zijn om dit onderdeel van marketing in hun bedrijfsmodellen op te nemen.
Bekijk onze Tips voor het openen van checklist voor restaurants!