Menu -prijsstrategieën

Menu pricing strategies

Menu -prijsstrategieën voor uw cafémenu: maak van uw coffeeshop een unieke plek om te eten en te drinken

Ik wou dat je een magie had cafémenu Prijscalculator? Maak je geen zorgen, je hebt geen prijscalculator nodig voor je cafémenu, we kunnen je helpen.

Het kan een uitdaging zijn om de items in uw menu te prijzen, vooral als u een café gebruikt. Hoeveel moet u in rekening brengen voor een platte wit? Zijn de kosten die u voldoende vraagt ​​om de ervaring en de efficiënte klantenservice die u levert?

Als u wilt dat uw café -bedrijf succesvol is, moet u uw etenswaren goed prijzen. De volgende tips kunnen u begeleiden bij het plaatsen van de beste prijzen terwijl u aantrekkelijke menuhouders presenteert voor cafés op uw tafel.

Weet wat uw klanten willen

Wat is uw doelmarkt? Kortom, het gaat erom te weten wie uw klanten zijn. U kunt de juiste prijzen vaststellen terwijl u vaststelt hoeveel uw klanten van plan zijn te betalen. Wie zijn de mensen die naar uw coffeeshop komen.

Als gepensioneerden bijvoorbeeld uw vestiging bezoeken, zou u verwachten dat ze de voorkeur geven aan een bepaalde eetervaring dan wanneer zij kantoormedewerkers zijn die tijdens hun pauze bezoeken. Hetzelfde als uw klantenkring bestaat uit studenten, of misschien families.

Terwijl u identificeert wie uw primaire klanten zijn, kunt u een café-opstelling regelen die tegemoet zou komen aan hun behoeften en neigingen. Het hebben van yuppies, kantoormedewerkers en studenten die altijd in uw coffeeshop loungen, kunnen u ideeën geven om het te ontwerpen met werkruimtes met power outlets. Op dezelfde manier kunt u draadloos internet bieden.

Naarmate uw klanten zich aangetrokken voelen tot het gemak dat u aanbiedt, kunt u aannemen dat ze bereid zijn meer te betalen, en dit betekent dat u meer kunt in rekening brengen voor uw café -menu -items.

Bekijk enkele van onze favoriete stijlen;

Overweeg de locatie van uw café

Bepaal uw locatie. Blijkbaar, als uw café zich in een chique sectie bevindt, kunt u hogere prijzen instellen zoals verwacht door uw gasten. U moet er echter voor zorgen dat de eetervaring die u aanbiedt op gelijke voet staat met de omgeving. Evenzo, als uw winkel zich in een minder welvarende district bevindt, zou u redelijke prijzen moeten in rekening brengen.

Het feit dat uw café in een goedkoper gebied loopt, betekent niet dat u minder kunt verdienen. U kunt via andere verkoop- en marketingschema's compenseren via add-ons, met grotere maten, verschillende keuzes van melk en extra foto's, onder andere. Het menu dat u presenteert, moet toegankelijk zijn om klanten te verleiden om dienovereenkomstig uit te geven.

Ken de prijzen die door uw concurrentie worden aangeboden

Niet dat je ze je vijanden moet maken, maar ongeacht je relatie moet je de menu -prijzen kennen die door je concurrentie worden aangeboden. 

Uw prijzen kunnen variëren, maar ze moeten evenredig zijn aan de kwaliteit van de ervaring en de drankjes die u biedt. Is uw latte 25c duurder? Geef uw klanten redenen om bereid te zijn extra te betalen voor dineren in uw café. Misschien heeft uw coffeeshop een handiger locatie, zoals in de buurt van het treinstation, of heeft u voldoende parkeergelegenheid. U kunt uw klantenservice fantastisch maken en u kunt promoten dat uw koffie van betere kwaliteit is.

Uw prijzen moeten de werkelijke kosten dekken

Dit is een uitstekende overweging bij het prijzen van uw cafémenu. Dat betekent dat u de werkelijke kosten die u bestuurt, moet compenseren. Er zijn tenslotte directe kosten die uw benodigdheden en aandelen omvatten, evenals de arbeid waarvoor u betaalt. Indirecte kosten zoals verwarming, reparaties en belastingen moeten ook worden overwogen.

Deze factoren kunnen uw meetpunt zijn om uw prijzen te schatten, en nog belangrijker, u moet realistische en gerichte wekelijkse verkopen bepalen. Wanneer u weet hoeveel maandelijkse uitgaven u moet dekken, kunt u beginnen met het prijzen van de individuele producten die u aanbiedt.

Het kiezen van de prijzen en de etenswaren in uw menu houdt in dat u zorgt voor de winst die u verkrijgt, wat op zijn beurt ook de vermelding van deze producten in uw voedselselectie rechtvaardigt. U hebt bijvoorbeeld een item dat u plaatst met een winstmarge van 100%. Dan is er nog een die 25%heeft. Houd rekening met de factoren die aan de eerste in uw menu toevoegen. Het kan zijn dat het een speciale keuze is die nieuwe klanten aantrekt, of dat uw café een prachtige reputatie heeft om het aan te bieden. Als het genoemde item in uw menu voor zijn prijs verklaart, is het de moeite waard om te houden. Anders moet het worden vervangen door een winstgevender alternatief.

Het prijzen van uw cafémenu vereist dat uw etablissement een bestemming wordt in plaats van slechts een plek te zijn om koffie te pakken. Uw klanten moeten een voorbeeldige ervaring hebben bij het dineren, zodat ze bereid zouden zijn te betalen voor de extra kosten.

Je zou uitchecken Hoe u restaurantrecensies kunt verhogen en onze Menu -ontwerptips.

We hebben covers geproduceerd voor toonaangevende merken, waaronder

We zijn er trots op FSC® -gecertificeerd te zijn

Meer informatie>