Hoe een restaurant te beginnen: volledige gids
Het idee om een restaurantbedrijf te openen is geweldig. Het is echter niet zo eenvoudig een taak als het lijkt en vereist veel werk om het succesvol en aantrekkelijk te maken voor mensen. We hebben de stappen en strategieën verzameld om uw restaurant te openen.
1. Bepaal het concept van uw restaurant
Het eerste en het belangrijkste dat u moet overwegen wanneer u uw restaurant gaat openen, is het bepalen van het thema van uw restaurant. Het wordt altijd aanbevolen om uitgebreid onderzoek uit te voeren om het thema van uw restaurant te bepalen. Houd rekening met de keuze van uw doelgroep en wat hen aantrekkelijker is. Het kan ook veel geld vereisen, maar onthoud dat het een investering is voor uw succesvolle bedrijf.
Het thema dat u besluit, wordt het eten van uw restaurant weergegeven en het is belangrijk dat het interieur overeenkomt met het thema van uw restaurant. Daarna moet u het bedrijfsplan van het restaurant ontwikkelen, omdat het u zal helpen bij het plannen van verdere bedrijfsontwikkeling.
2. Investeringen om restaurantbedrijf te financieren
De dromen van de meeste mensen om hun eigen restaurant te openen, verbrijzelt alleen vanwege een gebrek aan investeringen. Het is belangrijk dat u werkt aan het verzamelen van de investering die u nodig heeft om het bedrijf te openen. Ten eerste, afhankelijk van de duur van de werking van uw restaurant, moet u erachter komen hoeveel kapitaal u nodig hebt om een restaurant te openen. Zodra de cijfers omhoog zijn, kunt u rondgaan en middelen ontdekken om het te verzamelen en er zijn drie manieren waarop u investeringen voor uw restaurant kunt verzamelenZelffinanciering: Als u genoeg geld in de bank heeft, gefeliciteerd, u hebt de eerste barrière doorgegeven om een restaurant te openen. Het zal de risico's van operationele bedrijfsproblemen in de toekomst verminderen.
Lening: U kunt ook een manier vinden om de lening te krijgen. Leningen kunnen worden verkregen door vrienden en familie of van banken.
VC / Angel Financiering: Het is om beleggers aan boord te krijgen. Het kan moeilijk zijn, vooral als u het bedrijf helemaal opnieuw begint. Beleggers hebben de neiging om te zoeken naar het potentieel voor de groei, kwaliteit en uitbreiding van uw bedrijfsmodel van uw bedrijf. De resultaten van de eerste winkels worden rekening gehouden voordat ze overeenkomen om investeringen en bedrijven te doen.
3. Evalueer de kosten voor het hele restaurant
Restaurantkosten zijn een integraal onderdeel van restaurantbeheer en moeten zorgvuldig worden geëvalueerd en gepland. De belangrijkste uitgaven om een restaurantbedrijf te starten worden hieronder vermeld:
Kosten van voedsel: Het zijn de totale kosten van alle materialen die worden gebruikt om heerlijke gerechten te bereiden. De ideale voedselprijs is ongeveer 30% van de menusprijs. We raden u aan om uw leveranciers van grondstoffen van tevoren te bevestigen om te zorgen voor een continue werking van bezorgproducten naar het restaurantArbeidskosten: Deze omvatten alle kosten van de mankracht die u gebruikt om uw restaurant te runnen. U moet kosten opnemen voor het beheren van diensten aan het salaris dat u betaalt aan de schoonmaakman.
Overheadkosten: Overheadkosten zijn de andere kosten die geen verband houden met voedsel of werk. Ze omvatten het volgende:
1) Huur: De huurkosten maken een aanzienlijk deel van de kosten uit en is sterk afhankelijk van de locatie van het restaurant. Maar de huur mag nooit meer dan 10% van uw totale inkomen bedragen.
2) Interieuropstelling: Het zijn de kosten die zullen komen voor het opzetten van het restaurantgebouw. U moet vooraf het concept van uw restaurant beslissen en aan het interieur werken volgens het thema en uw budget.
3) Keukenapparatuur: Het kopen van apparatuur van de juiste kwaliteit lijkt misschien een zware last om in te duwen, maar ze vormen altijd hun compensatiekosten op de lange termijn.
De licentieovereenkomst: Het krijgen van uw restaurant is een goede kosten om te maken, maar het is ook belangrijk om op de lange termijn een succesvol bedrijf te runnen. Klanten hebben de neiging om meer gelicentieerde franchises te kiezen.Pos: POS kan uw restaurantbedrijven naar een hoger niveau stimuleren. De prijs van een POS is gebaseerd op zijn functies en functies, die moeten worden geselecteerd op basis van het inkomen van het restaurant.
Online marketing: U moet tussen 1% en 2% van uw inkomsten uitgeven aan de marketing van uw bedrijf. Er moet een balans zijn tussen offline en online marketinginspanningen. Mond -tot -mondreclame marketing en digitale marketing kunnen wonderen verrichten voor uw bedrijf.
4. Bepaal de perfecte locatie van uw restaurant
Het bepalen van de locatie van uw restaurant is een van de belangrijkste factoren wanneer u uw restaurant gaat openen. De kansen op het succes van uw bedrijf zijn ook afhankelijk van de locatie. Wanneer u uw locatie kiest, is het een goed idee om uw tegenstander op dat gebied te identificeren en hun voortgang te meten en een idee te krijgen van wat hun bedrijfsmodel is. De concurrentie moet niet alleen worden geëvalueerd in termen van het voedsel, u moet ook evalueren welke uitzonderlijke diensten zij hun klanten aanbieden. Beoordeel de markt en begrijp het klantenbestand. Al deze informatie zal u helpen een succesvol restaurantbedrijf te runnen.
5. Bereik alle licenties die nodig zijn voor het restaurant
Een licentie van authenticiteit is vereist van de overheid om het restaurant te runnen. De prijs van het krijgen van deze licentie varieert van de grootte van uw restaurant. Het wordt geadviseerd om van tevoren contact op te nemen met de autoriteit, omdat het heel lang kan duren om goedgekeurd te worden.
Van FSSAI: Restauranteigenaren moeten een vergunning krijgen van de Food Safety and Standards Authority om restaurantbedrijven te leiden. Het is belangrijk om deze licentie te bereiken om uw bedrijf zonder problemen te runnen en het zal zeker ook meer klanten naar uw restaurant trekken.
Licentie van gemeentelijke bedrijven: De prijs varieert, afhankelijk van de grootte van het restaurant. Maar de licentie is slechts een jaar geldig en moet daarna worden verlengd om uw werk voort te zetten.
Registreren voor GST: Restaurants moeten zich registreren. Het GST -registratieproces hangt af van een bepaalde staat, dus als uw restaurant verschillende vestigingen in verschillende landen heeft, moet u zich mogelijk voor elke staat voor elke staat registreren. U moet meer informatie vinden over GST -registratie voor restaurants volgens de regels van uw staat.
Voor een professionele belastingvergunning: U hebt een professionele belastingvergunning nodig om werknemers in te huren. Het heeft maandelijkse contributie, afhankelijk van de grootte van uw restaurant en hoe groot uw operatie is.
Krijg een drankvergunning: Het is de moeilijkste licentie om te krijgen en ook erg duur. Het wordt geadviseerd om in het beginfase een alcoholvergunning aan te vragen, omdat dit ook lang duurt.
Bedrijfsregistratie: U moet het bedrijf registreren als een bedrijfsbedrijf of PVT LTD -bedrijf. U moet een jaarverslag doen en u mag zo nu en dan audits verwachten. Mogelijk heeft u een professioneel aspect nodig om de financiën van uw bedrijf te herzien en te controleren.
Er zijn veel andere licenties die u mogelijk een brandveiligheidscertificaat, certificaat voor het besturing van milieuvervuiling, licenties, enz. Vereist.
6. Krijg de beroepsbevolking voor uw bedrijf
Het hebben van de nodige vaardigheden en ze ook behouden is een van de grootste uitdagingen bij de productie van zowel de restaurantbranche en. Verwijzing naar werk is een zeer goede strategie, rekening houdend met het bestaande personeel, met een link naar hun vrienden en familie. Aspirant -restauranteigenaren kunnen ze op de traditionele manier inhuren: door een advertentie in de krant te typen, posters op te zetten "die we inhuren" of door ze in te huren van een bureau. Misschien vindt u ook verschillende platforms op Facebook en LinkedIn die de mogelijkheid bieden om personeel te vinden. Er zijn drie soorten medewerkers die u mogelijk nodig heeft voor uw restaurant.
Keukenpersoneel: Het is het belangrijkste personeel dat nodig is voor de keuken die het personeel bestaat uit koks die bezig zijn met kookmenu -itemsDienstmedewerkers: Dit omvat obers, schoonmakers, assistenten, enz. Ze zijn aangenomen om met klanten te communiceren, ze moeten goed communiceren en moeten dienovereenkomstig worden getraind.
Managementpersoneel: Uw restaurantmanager, kantoormanager, kassier, winkelmanager, enz. Zijn van het administratieve personeel en ze moeten worden opgeleid en ervaren.
Het hebben van de juiste chef -kok is erg belangrijk voor uw restaurants, omdat het eten de klanten aantrekt die u nodig heeft. Naast de chef bereidt uw manager u een menu voor op maat van de beschikbare actieve ingrediënten en begeleidt het personeel ook bij de voorbereiding en presentatie van het gerecht. Daarom vormen ervaren koks en managers de kern van uw restaurant. Het is belangrijk dat u ervoor zorgt dat al uw personeel goed is opgeleid en hun taak goed kent om een succesvol bedrijf te runnen.
Hier zijn allemaal de succesvolle opening van een restaurantbedrijf. Volg deze gids en we zorgen ervoor dat de kans dat uw restaurant succesvol is, grotendeels zal toenemen.