Klantenservice is een overheersend aspect van een restaurantbedrijf. Het is absoluut een hoofdgebied. Maar heb je ooit de nodige aandacht besteed aan zijn tegenhanger-klantervaring?
"Volledige klantervaring" houdt in dat het aanbieden van de beste service van alle segmenten van uw bedrijf, beginnend bij het personeel dat telefonische reserveringen naar de host of de gastvrouw, de servers en de tafeldienst en het entertainment brengt. Hoe betrokken is uw personeel en is uw parkeerservice efficiënt? De wachtruimte en de sfeer moeten ook uitstekend zijn. Zijn uw badkamers schoon en functioneel? Uw eten moet prachtig zijn en uw service moet vooral snel zijn.
Deze factoren die samen worden genomen, bieden uw diners algehele tevredenheid bij het bezoeken van uw restaurant. Alle bewegende delen van uw bedrijf bepalen uw klantervaring.
Dit artikel bespreekt een cruciale functie van uw restaurant dat het menu is. Het menu is het eerste waar uw klanten naar kijken wanneer ze uw etablissement betreden, dus het moet daarom beminnelijk zijn en een comfortabele eetkamer voor hen instellen.
Kopen klembordmenu online
Hieronder vindt u een lijst met 7 unieke menu -ideeën om uw klanten de beste eetervaring te bieden.
Menu -ideeën om uw klantervaring te voltooien
1. Presenteer verleidelijke en professionele foto's van uw items
Uw menu moet gemakkelijk te lezen zijn terwijl u de gastronomische zintuigen van uw gasten boeit. In dit geval zou u professionele fotografie moeten gebruiken om uw etenswaren weer te geven.
Welke gerechten serveer je? Als je kunt, geef de meeste van hen in je menu. Sommige restaurants portretteren meestal slechts enkele van hun selecties, maar als u meer foto's opneemt, verbetert u uw klantervaring.
Als u vooral onbekende items bedient, is het beter om extra foto's te tonen. Deze afbeeldingen geven uw klanten visuele representaties van de gerechten die u zult serveren- en zorg ervoor dat u het nauwkeurig in het werkelijke gerecht opvolgt.
Veel klanten hebben de neiging om hun beslissingen te nemen op basis van visuals, terwijl ze de tekst niet op uw menu lezen. Aan de andere kant moet u beide foto's en beschrijvingen opnemen om een beroep te doen op allerlei klanten.
Lezen: Wat zijn restaurantmenu Clipboards
2. Voeg verse en gezonde items toe
De trend is tegenwoordig dat men dineert in een restaurant zoals ze thuis zouden doen. Dus net als thuis eten, willen uw klanten verse en gezonde gerechten smaken.
Klantervaring wordt verbeterd in uw bedrijf als u verse, gezonde en organische opties biedt. Markeer deze selecties ook in uw menu, ook in uw online advertenties.
Het is logisch om uw bedrijf te positioneren als een bedrijf die zorgt voor het welzijn en het welzijn van uw klanten, en u doet dit door gezonde en biologische voedingsmiddelen aan te bieden.
Bovendien kunt u lokale gerechten opnemen. Dit toont uw zorg voor de bredere gemeenschap. Deze aspecten kunnen je een voorsprong geven op de concurrentie.
3. Markeer uw voorbeeldige voedselselecties
Blijf vrij van het presenteren van een rommelige menu omdat het uw klantervaring vermindert. Wat er eigenlijk toe doet, is dat u die items benadrukt die u goed doet. Leg in dit proces uw lijst neer.
Terwijl u de rommel in uw menu vermindert, concentreer u zich op het weergeven van uw reguliere favorieten en uw unieke gerechten. Selecties die u dient en voorbereidt, moeten een toepasselijk nummer zijn, anders zou uw keuken op die momenten weglopen wanneer deze zeer wordt belast.
Organiseer uw menu door items te elimineren die niet verkopen en goed geven vanwege uw klassieke, favorieten en winstgevende gerechten. Het laatste wat u wilt doen, is uw klanten overweldigen.
Het is niet economisch noch praktisch voor uw bedrijf om een zeer groot menu te hebben. Je zult de neiging hebben om te veel ingrediënten op te slaan, die je gewoon zou kunnen weggooien.
4. Bied speciale deals aan
Dit betekent niet noodzakelijkerwijs het implementeren van kortingen op uw menu. Aan de andere kant kunt u speciale deals toepassen, zoals het aanbieden van een lijst met menu -items voor speciale prijzen op wekelijkse of maandbasis. U kunt deze voornamelijk uitvoeren op uw unieke en hoge marge-items.
Klanten waarderen dergelijke speciale deals, waardoor ze enthousiast en loyaal zijn aan dineren in uw etablissement.
5. Beschrijf je items creatief
Een geweldig exemplaar kan een lange weg gaan in het bieden van een aangename klantervaring. Zou je niet meer verleid zijn om met gras gevoed rundvlees uit de hooglanden van South Dakota te eten in plaats van alleen een gewone hamburger?
Uw beschrijvingen kunnen kort en duidelijk zijn, maar zorg ervoor dat ze creatief zijn, gedaan door een professionele copywriter.
6. Bied eerlijke en competitieve prijzen
De prijzen voor uw menu-items moeten in elk geval worden verfijnd. Zorg ervoor dat het redelijk en competitief is.
Hoewel uw prijzen voordelig kunnen zijn voor uw bedrijf, moet het ook betaalbaar en eerlijk zijn voor uw klanten. U kunt uw concurrentie controleren om dit aspect te kunnen peilen.
7. Update uw menuontwerp
Heeft uw menu er de afgelopen 10 jaar hetzelfde uitzag? Dat is een totale afzetting voor uw gasten, vooral als het er al armoedig, gescheurd en vies uitziet. Het zal ziek spreken over de netheid van uw keuken.
U moet daarom verbeteren en een goede weergave van uw merk maken door uw menu professioneel te laten doen. Laat het regelmatig vernieuwen om uw klantervaring en uw bedrijfsresultaten te vergroten.
Conclusie
Het krijgen van een goed begrip van "klantervaring" moet u vanuit het perspectief van uw klanten zien. Op deze manier weet je wat teken en wat moet worden afgeschaft om ze de beste service te bieden en je winst te vergroten.