Gemeenschappelijke ruimtes zoals cafés of hotellobby's stellen u in staat om zaken te doen, te socialiseren en te ontspannen. Bovendien speelt hun ontwerp een belangrijke rol in het succes van het hotelbedrijf.
Daaronder staan hieronder enkele meest creatieve en uitstekende ideeën voor lobbyontwerp om te verkennen. Deze inspirerende ideeën helpen om een lobby te creëren die uniek en opvallend is. Maar laat ons eerst weten over het belang van hotellobby's.
Wat is het idee achter een hotellobby?
Het belangrijkste doel van de lobby van het hotel is om gasten een gemeenschappelijke ruimte te bieden waarin ze kunnen in- en uitchecken. Ze kunnen ook vrienden of collega's ontmoeten, wat werk voltooien of daar ontspannen. Het geeft de eerste indruk van het hotel aan de gasten. Een hotellobby moet een receptie hebben om de vragen van de gasten op te lossen.
De lobby van het hotel moet ook wifi -toegang hebben, en het moet dicht bij toiletten zijn. Zorg er bovendien voor dat het in de buurt van een plek is waar gasten gemakkelijk verfrissingen kunnen krijgen. De lobby van het hotel gaat echter vaak verder dan de verwachtingen. Van stemmingsverbetering van verlichting tot de implementatie van de kunstgalerijen, een hotellobby heeft het potentieel om de ervaring van de gast te maken of te breken.
7 Uitstekende kleine hotellobbyontwerpideeën
Een hotellobby is een ruimte waar bezoekers de eerste indruk van het hotel krijgen. Het is dus van vitaal belang om rekening te houden met de merkidentiteit tijdens het ontwerpen van het welkomstgebied. Wil je de relaxte sfeer of iets klassieks binnenbrengen? Denk na over de boodschap die u wilt overbrengen om de lobby te transformeren in een gastvrije plek. Hier zijn enkele lobbyontwerpideeën:
1. Verlichting
Verlichting speelt een cruciale rol bij het creëren van sfeer. Onderzoek bewijst Die verlichting heeft een positieve invloed op de stemming en energieniveaus van gasten. Daarom is het essentieel om verlichting in gedachten te houden bij het ontwerpen van de lobby van een hotel. Bovendien brengt het een gevoel van benaderbaarheid en vriendelijkheid in.
Aan de andere kant moedigt vage verlichting kalmte en rust aan. Omdat de lobby van het hotel een multifunctionele ruimte is, is het belangrijk om verschillende verlichtingsschema's in te stellen voor het maken van verschillende instellingen. Of probeer een sfeer te creëren die geschikt is voor alle soorten mensen.
2. Schietbordteken voor een soepele verkeersstroom
De belangrijke functie van effectief lobbyontwerp is om verkeer te sturen. De slechtste start voor een gast is niet weten waar je heen moet tijdens het betreden van het hotel. Dus, of er nu iemand bij de ingang is om gasten te begeleiden of niet, zorg ervoor dat ze begrijpen waar ze heen moeten. U kunt bijvoorbeeld meertalig selecteren schoolbordborden bij de ingang van de lobby om bezoekers te leiden waar ze heen moeten. U kunt ook meubels instellen op een manier die gasten naar de receptie leidt.
3. Zintuiglijke ervaringen
Eerste indrukken vormen gebaseerd op sensorische ervaringen. Overweeg dus de ontwerpstrategie zorgvuldig. Ontwikkel een gastvrije sfeer door een lobby te creëren die de ogen van gasten aanspreekt en hen aanmoedigt om met de ontworpen ruimte in contact te komen. Het reukvermogen verbindt bijvoorbeeld naar emoties, dus vergeet niet om op dit gebied te tikken. U kunt de lobby vullen met een aangenaam aroma dat onmiddellijk van invloed kan zijn op het gedrag van klanten.
Volgens een Bloomberg Rapport van Bloomberg, hotels geven miljoenen geld uit in de geurindustrie en het blijft stijgen. Sommige populaire geuren die worden gebruikt in hotellobby's of gangen zijn groene thee, citroengras, enz. Deze geuren roepen de herinneringen op aan sprankelende wateren of warme nachten.
4. Operaties en diensten
Houd bij het ontwerpen van de lobby van het hotel in gedachten wat voor soort incheckervaring u wilt geven. Dus, tijdens het inchecken, zorg voor een comfortabele ruimte om te zitten en te wachten. Heb je bijvoorbeeld de voorkeur aan traditionele hoge bureaus die receptiepersoneel scheiden van klanten? Of hou je van banken waar het team openlijk in de buurt van gasten kan zitten?
Het ontwerp van de hotellobby hangt meestal af van de schaal van de operatie. Kleinere bewerkingen hebben waarschijnlijk een minder traditionele incheckbenadering. Terwijl grote hotels met honderden kamers het ontwerp vereisen om snel lopende en soepele bewerkingen te vergemakkelijken.
5. Muziek, geluid en entertainment
Het entertainment in de lobby is erg belangrijk om te overwegen. Het gaat verder dan het spelen van rustgevende muziek en het verhogen van de algemene akoestiek van het lobbygebied in het ontwerpproces. Luide zalen laten soms een indruk achter op gasten dat ze geen goede nachtrust krijgen. U kunt zachte meubels en tapijt gebruiken om geluid te diffuus en te voorkomen dat het lobbygebied echoey aanvoelt. Neem ruisbesturingsmaterialen op in vloeren en wandbekleding.
Lezen Unieke restaurantpromotie -ideeën om meer klanten te winnen
6. Lobbystijl of meubels
Meubels zijn integrale componenten van de algemene look van de hotellobby. Ze kunnen breken of het hele uiterlijk van de ruimte maken. Kies alle stukken die de stijl en functionaliteit van de lobby kunnen verbeteren. Kies bijvoorbeeld luxueuze banken waar gasten zich ontspannen kunnen voelen terwijl ze een kopje koffie nippen. Of kies ergonomisch ontworpen bureaus om een comfortabele co-workingruimte te garanderen.
Lobby meubels moeten gasten in staat stellen een zitplaatsen te maken die voor hen werkt. Het is echter ook van essentieel belang om te overwegen dat een enkele zitstijl mogelijk niet werkt voor alle functies die u wenst voor de lobby om uit te voeren. Meerdere zitopties kunnen dus nodig zijn.
7. Gebruik culturele of authentieke tradities
Ontwerp een hotellobby die bezoekers langzaam overstapt van het moderne tijdperk buiten naar een authentieke wereld binnen. Neem humeurige verlichting, soundscape-filtering, traditionele meubels en oude muziek op die verband houden met elke cultuur. Het zorgt ervoor dat gasten de wereld buiten en binnen je hebben gecreëerd.
Geef mensen die het hotellobby binnenkomen een onmiddellijk gevoel van verandering. Maak ze bekend met verschillende culturen als je kunt. Deze aanpak hangt volledig af van uw creatieve vaardigheden. Denk uit de doos en begin te experimenteren met authentieke ontwerpen.
8. Maximaliseer de lobbyruimte met creatieve ontwerpideeën!
De hotelindustrie heeft een enorme concurrentie en heeft veel scopes om te groeien als het gaat om lobbyontwerp. Probeer technologie op te nemen om de ruimte te moderniseren zolang deze maar logisch is. Welke creatieve ontwerpideeën u ook als inspiratie gebruikt, begin met het analyseren van de lobbyruimte en evalueer wat u kunt doen voor verbetering. Zorg er ook voor dat het lobbyontwerp een positieve aantrekkingskracht op bezoekers creëert en tegelijkertijd de nodige functionaliteit vergemakkelijkt.
Lees ook Stap voor stapgids om een menu voor uw café te maken