Ben je een restauranteigenaar? Zo ja, dan heeft u misschien het belang van promoties geweten. Een goed marketingplan is net zo belangrijk als kwaliteitsvoedsel in het restaurant. Met unieke ideeën voor restaurantpromotie kunt u uw afzonderlijke identiteit maken en uw naam verspreiden om de doelgroep aan te trekken. Anders zullen al uw inspanningen om een restaurant op te zetten tevergeefs gaan.
Het maken van de beste marketingstrategie kan enige tijd en geld kosten. Maar het resultaat zal erg vruchtbaar zijn, omdat u meer verkoop en winst zult hebben. Maar hoe kunt u klanten aantrekken? Nou, hier zijn enkele unieke en opwindende promotie -ideeën om in een korte periode meer klanten te winnen:
1. Beroemdheden en goede doelen
Breng een ster mee naar uw restaurant. Hoewel het brengen van beroemdheden duur kan zijn, vraagt zelfs een lokale ster om een groot bedrag. Maar je kunt ze lokken door een deel van de opbrengst van een dag te doneren aan het goede doel van hun keuze. Dus, bundelt de krachten met beroemde sterren om de aandacht van mensen te trekken. Het zal klanten aantrekken en de gemeenschap laten zien dat u om de mensheid geeft.
Kopen Schoolbord voor uw restaurant
2. Bied kortingen aan
Kortingsopties werken op verschillende manieren. U kunt bijvoorbeeld seizoensgebonden, doorlopende of nieuwe klantenkortingen aanbieden. U kunt ook op tijd gebaseerde kortingen geven, zoals sommige percentage korting van 14.00 tot 16.00 uur. Of op percentage gebaseerde deals geven X -percentage een totale bestelbedrag af. Promoot verder de kortingsaanbiedingen met sms of sociale media om de verkoop te verbeteren.
U kunt ook een loyaliteitsprogramma maken. Beloon de loyale klanten. Stuur ze sms -berichten, werk ze bij over uw kortingen en bied enkele gratis items aan om ze te prijzen.
3. Klanten beroemd maken op sociale media
Veel mensen houden van een beetje digitale validatie. Dus geef ze wat roem via sociale media. Moedig bijvoorbeeld klanten aan om foto's van de heerlijke items van het restaurant te delen. Selecteer vervolgens een winnaar van de week of maand voor een gratis maaltijd.
Prijs ten slotte hen in het restaurant voor hun fijne keuze aan eten en hun fotografievaardigheden. Het is een intelligente manier van klantbehoud. Als gevolg hiervan zal het uw winst verhogen.
4. Ouderwetse schoolbordborden
Heb je gezien schoolbordborden buiten het restaurant? Welnu, het is een traditionele maar effectieve manier om de aandacht van voorbijgangers te trekken. Hang een kalkbord Buiten je restaurant en een beetje creativiteit toevoegen door een grap te maken en de special van de dag te benadrukken. Of klanten aantrekken door een gratis pint koud bier aan te bieden met een maaltijd.
5. Videomarketing
Mensen willen altijd kijken naar iets unieks en opwindends, in tegenstelling tot algemene advertenties. Probeer dus de videomarketingtechniek. Video -inhoud is de snelste en meest effectieve manier om klanten aan te trekken via emotionele en psychologische processen. U kunt potentiële klanten bereiken door gemakkelijk interactie met leads te stimuleren.
Tegenwoordig hecht de nieuwe generatie belang aan interieurs zoals voedselkwaliteit. Gebruik dus video voor het adverteren van het interieur van het restaurant. Versier een restaurant als een restaurant prachtig met enkele unieke elementen. Het zal mensen zeker aanmoedigen om een maaltijd in uw restaurant te hebben en een goede sfeer te ervaren.
6. Nodig een voedselinvloeden uit
Stuur een uitnodiging naar een foodblogger of voedselinvloeden om de maaltijden van een restaurant te bezoeken en te proeven. U kunt ze ook gratis of korting aanbieden en hen vragen om een blog over uw restaurant te maken. Op deze manier krijgt u online blootstelling aan op voedsel gebaseerde publiek. Bovendien is het een uitstekende techniek om het bedrijfsleven te promoten en nieuwe klanten aan te trekken.
Zie ook Creatieve manieren om schoolbord in uw restaurant te gebruiken
7. Betaalde promotie
Het sociale mediaplatform is een van de beste manieren om het restaurantbedrijf te promoten en potentiële klanten aan te trekken. Maak daarom een Facebook- of Instagram -profiel van uw restaurant. Voeg biografie toe van restauranteigenaar en locatie en contactnummer. Maar het maken van een profiel is niet genoeg. Gebruik in plaats daarvan zoekmotoroptimalisatietechnieken om uw website of profiel te laten verschijnen bovenaan de Google -zoekmachine en de pagina's van klanten.
8. Maaltijdpromoties
Promoot specifieke items op het menu vergelijkbaar met weekdagpromoties waarbij u bepaalde kortingen geeft. U kunt dit soort advertenties doen op een bepaalde dag van de week. Indien mogelijk kunt u ze ook een maand uitvoeren. Tijdens het promoten van menu -items biedt het spannende of roterende menu -items.
Bedenk een uniek gerecht om de aandacht van klanten te trekken. Als u het voor een beperkte tijd aanbiedt, hebben mensen mogelijk haast om binnenkort te bezoeken. Bied vervolgens een deal aan dat specifieke item aan of verkoop het voor de oorspronkelijke prijs, in de hoop dat aantrekkingskracht voldoende is.
9. Probeer een voorbeeldstandaard
Ze zeggen dat er niet zoiets bestaat als een gratis lunch. Maar toch, mensen waarderen het als ze iets gratis krijgen. Probeer dus een voorbeeldstandaard op een drukke plek en bied klanten aan om het voorbeeldgerecht gratis te proeven. Het zal u helpen mensen bewust te maken van uw restaurant en hen de kwaliteit van het eten te laten weten dat u kunt bieden.
10. Wees voorzichtig met zitplaatsen
Een van de eenvoudigste maar effectieve promotionele ideeën is om voorzichtig te zijn met het zitplan. Probeer gasten in de buurt van ramen te laten zitten om de ruimte van buitenaf vol te laten lijken. Dan, wanneer voorbijgangers het bevolkte gebied zien, zal het hen aanmoedigen om binnen te komen en te proeven van wat u aanbiedt. Maak ook een aantal privécabines voor degenen die een intieme eetervaring of enkele vergaderingen tijdens de lunch willen hebben.
Probeer ook de juiste licenties of vergunningen te nemen om toegang te krijgen tot de ruimte buiten het restaurant. Zet vervolgens wat buitenstoelen op. Focus op voedselpresentatie. Mensen die op het trottoir lopen, zullen zien dat het eten dat je serveert er heerlijk uitziet. Ze zullen uiteindelijk de smaak willen ervaren en je bezoeken. Het zal uw verkoop zeker verbeteren en uw restaurantbedrijf meer promoten.
11. Werk samen met enkele bezorgdiensten
Online bestellen en leveringsdiensten van derden bundelden hun krachten tijdens de pandemie en stonden centraal. Dus werk van thuismedewerkers of vermoeide ouders blijft het succes van leveringsdiensten pushen. Overweeg dus om samen te werken met een goede bezorgservice en het volgen van online besteltrends om meer verkopen te doen.
Afsluitende gedachten
Na verloop van tijd worden veel marketingtrends uitgevonden en geïmproviseerd. Dus zonder een effectief marketingplan te maken, kan een restaurantbedrijf niet veel groeien. Wees dus creatief en trek meer klanten aan.
Lezen Uitstekende ideeën voor kleine hotellobbyontwerpontwerp