Een gids voor menu engineering matrix

A Guide To Menu Engineering Matrix

Wat is menu -engineering? U voltooit Guide Guide Restaurant Guide voor 21/22

Elke restauranteigenaar wil dat zijn restaurants een succes zijn en het maximaliseren van winst is hier de sleutel tot. Menu Engineering is een concept dat al een tijdje bestaat, maar onlangs in populariteit is gewonnen. Het verdeelt een menu in drie gebieden; Headliners, nummer twee en drieën en premies. Sinds het toevoegen van de categorie "Number Twos and Threes" is het nog eenvoudiger geworden voor menu -engineeringstrategieën om in de praktijk te worden gebracht (bekijk het kiezen Restaurantmenu omslag).

Het proces van menu-engineering voor elk item in een menu kan tijdrovend zijn en er is waarschijnlijk beperkte informatie beschikbaar voor vergelijking. Dit maakt het proces moeilijker en u weet misschien niet altijd hoe vergelijkbare items in het verleden hebben uitgevoerd. U kunt ook vinden dat vanwege het aantal items op uw menu of type gerechten, het uiteindelijk te veel tijd zal nemen en meer dan waarschijnlijk niet een grote hoeveelheid informatie zal retourneren.

Menu -engineering kan op veel manieren worden gebruikt. Als er bijvoorbeeld een item op het menu staat dat onrendabel is, maar dient om een ​​‘betere’ versie van hetzelfde gerecht te verhelpen, kan het eenvoudig worden verplaatst naar een minder bezocht gedeelte in het menu. Dit kan inhouden dat de kleur van de tekst wordt gewijzigd of deze iets lager op de pagina zet (we hebben ook een geweldige Restaurantopeningschecklist).

Waarom heb ik menu -engineering nodig?

De meeste ondernemingen in de horeca, met name restaurants, zullen profiteren van menu -engineering. Het werkt op praktisch elk menu, inclusief digitale menu's, drankmenu's en natuurlijk de specialsborden.

Het primaire doel voor menu -engineering is om de winstgevendheid van uw bedrijfsrestaurant te vergroten door meer verkoop. 

Het stelt je in staat om mensen over te halen om te kopen wat je wilt dat ze kopen zonder dat ze het zelfs realiseren. En de maaltijden met de grootste winstmarges zijn degenen die u wilt dat klanten kopen.

U moet zich ook concentreren op het bepalen van de kosten van verschillende menu -items. Dit omvat alle benodigde ingrediënten en uitgaven die tijdens de productie- en bedieningsactiviteiten worden betaald. Als gevolg hiervan moet menu -engineering een groot element zijn van de kosten- en winstbeheer van uw bedrijf.

#1 ster voor hoge winst en hoge polariteit

Dit winnen dingen! Ze moeten worden bewaard. U kunt zelfs nadenken over een kleine prijsstijging op uw volgende menu -uitrol, die uit alle vier de categorieën de meeste impact op uw bedrijfsresultaten zal hebben vanwege hun hoge populariteit en winstgevendheid.

#2 puzzel voor bescheiden populariteit, ze verdienen veel geld.

Puzzels zijn de goederen waarvan u wenst dat u meer zou kunnen verkopen, omdat ze inkomsten voor u genereren. Overweeg om bepaalde producten op het menu te promoten of te herschikken of op te nemen in een campagne om bepaalde producten te promoten of te herschikken. Gasten zullen geen item bestellen als de beschrijving op het menu niet verleidelijk genoeg is. Welke spreekt u het meest aan?

#3 honden hebben een slechte populariteit en een slechte winstmarge.

Elke dag dat u honden op uw menu houdt, gooit u geld weg. Deze moeten worden herkend en snel uit het menu worden verwijderd. Of het nu gaat om het onderscheidende gerecht van uw chef of een favoriet van het personeel, als uw bezoekers het niet bestellen en het te duur is om te bereiden, is het tijd om er vanaf te komen.

#4 Het ploegpaard voor een hoge populariteit maar een slechte winstmarge.

U weet hoe u deze dingen op de markt kunt brengen, maar vanwege hun slechte winstgevendheid moet u overwegen om hen te herformuleren om de marge te vergroten. Dit kan worden bereikt door de prijs te verhogen, de ingrediënten te wijzigen, de portiegrootte te wijzigen of al het bovenstaande te doen.

Laatste gedachten over de Restaurant Menu Engineering Matrix

Menu-engineering is een continu proces, geen eenmalige gebeurtenis. Het is een nooit eindigend proces. Ingrediënten worden duurder naarmate de tijd verstrijkt, gastronomische rages komen en gaan en gasten smaken. Op die manier is maximale winstgevendheid in een restaurant een verschuivende doelstelling, maar het is niet onmogelijk om te bereiken. U maakt bottom-line winst sneller dan enig ander streven als u uw menu voor u laat werken, en u spaart uw hele personeel van toekomstige frustratie.

Onze lezen Menu -ontwerp voor cafés tips.

We hebben covers geproduceerd voor toonaangevende merken, waaronder

We zijn er trots op FSC® -gecertificeerd te zijn

Meer informatie>