De rol van kleurpsychologie in menuontwerp

The Role Of Colour Psychology In Menu Design

Uw kleurenkeuze voor uw restaurant is cruciaal, vooral in uw menuontwerp. Anders "chromatics" genoemd, heeft kleur invloed op de reacties van het onderbewustzijn van uw klanten. Het heeft invloed op hun emoties, gedrag en visuele perceptie.

Kiest u een kleur voor het ontwerp van uw Restaurantmenu? Dit artikel leidt u door uw voorkeuren. 

Gids voor het kiezen van uw menuontwerpkleuren

Rood

Deze kleur roept energie en passie op. Als het op voedsel aankomt, stimuleert rood de eetlust. Wanneer mensen in uw etablissement deze schaduw zien, verhoogt dit hun energie. Door de hartslag te verhogen en de zenuwimpulsen te verhogen, signalen dat iemand klaar is om te feesten en de neuronen wekt.

Je hebt misschien gemerkt dat een meeste fastfoodketens de kleur rood in hun logo's opnemen. Het is omdat wanneer je die toon ziet, je deze correleert met zacht vlees, een zoet snoepje of een sappige aardbei. Als een intense kleur roept het een snelle reactie of een dringende reactie op.

Blauw

Conservatieve merken kiezen vaak voor de kleurblauw omdat het beveiliging en vertrouwen aangeeft. Het assimileren van het in een restaurantbedrijf is misschien niet de beste keuze. 

In de eerste plaats onderdrukt Blue de eetlust en onderdrukt de honger. Om het botweg te zeggen, deze kleur is het meest onaangenaam.

Blauw, in relatie tot voedsel, heeft alleen succes gekregen met de introductie van de blauwe M&M. Aan de andere kant is het waarschijnlijk niet effectief in iets anders dan een blauw snoep. Meestal worden ze, wanneer mensen deze schaduw zien, herinnerd aan verwend voedsel. Blauw in uw restaurantmenu, kunnen tafelkleden en muren daadwerkelijk de honger van uw klanten belemmeren.

Positief is dat blauw kan worden geassocieerd met caloriearme en gewichtsvermindering van voedingsmiddelen, en zoals vaak wijzen op de kleur van water, kan deze kleur betekenen dat voedsel, met name zeevruchten, vers is. Tinten blauw in uw etablissement geven de boodschap dat kwaliteit van belang is voor kwantiteit.

Oranje

Sommige bronnen zeggen dat je nooit oranje naar een interview moet dragen, omdat je er onprofessioneel uitziet. Deze kleur heeft echter een energiek, leuk en optimistisch effect. Wees echter voorzichtig met het gebruik van het, omdat de negatieve connotaties zijn onder meer onvolwassen en oppervlakkig zijn.

Als je aan sinaasappels denkt, is het sinaasappelsap in je gedachten. Het wekt impuls op en wordt beschouwd als een comfortabele kleur. De zintuigen worden gestimuleerd wanneer je oranje ziet, en dit is van vitaal belang in een restaurantervaring.

Orange stimuleert de eetlust en het gesprek en staat bekend om de verkoop in eetbedrijven zoals bistro's, diners en cafés te stimuleren.

Als klanten in uw restaurant omgeven zijn door de oranje kleur, worden ze opgewerkt om te eten, te praten en in het terrein te blijven en daarom meer geld uit te geven. Voor het grootste deel vertegenwoordigt deze kleur een goede waarde.

Geel

Dit is bekend als een gelukkige en opbeurende kleur. Het betekent ook jeugdigheid, optimisme en enthousiasme. Het nadeel is echter dat het goedkoop kan lijken. 

Geel schreeuwt jeugdigheid, maar in de voedingsindustrie kan het zich vergissen omdat het naïviteit of niet -wegens vertoont.

Geel stimuleert de analytische kant van de hersenen, maar verbreekt er een met zijn creatieve kant. Dus wees voorzichtig, want voedsel gaat in wezen over creativiteit.

Fastfoodrestaurants kunnen deze kleur niettemin gebruiken vanwege het vermogen om onbehagen te veroorzaken. Het zou praktisch zijn voor een snelle klantomloop.

Groente

Er zijn veel aspecten die de kleur groen betekenen, zoals rijkdom, balans, harmonie, ontspanning, natuur, creativiteit en het milieu.Zoals u misschien weet, worden gezond, vegetarisch en vers voedsel geassocieerd met deze kleur, en het impliceert een goede smaak.

Green, als kleur, krijgt verschillende betekenissen. De natuur aangeven, veroorzaakt ontspanning. De grote wereldwijde koffieketen Starbucks stelt bijvoorbeeld deze kleur vast in het logo, in principe omdat het klanten laat zien om te gaan zitten en te ontspannen.

Belangrijke biologische voedselmerken gebruiken ook over het algemeen groen.

Roze

Roze als kleur komt er oprecht en romantisch uit. Het is ook kalmerend en vertegenwoordigt het vrouwelijke.

Bij het omgaan met voedsel betekent deze kleur iets zoete en zelfs varkenshuid. Vrouwelijke merken worden afgebeeld door Pink. 

U kunt deze schaduw aanvankelijk associëren met onnatuurlijke en ongezond voedsel, maar het heeft kalmerende en bezinkingseigenschappen. Pepto Bismol is bijvoorbeeld roze gekleurd, maar het is geen voedsel.

Het is dus misschien geen ideale optie om roze te gebruiken voor uw restaurantbranding, tenzij uw bedrijf snoep of een bakkerij verkoopt.

Zwart

Deze kleur is aantrekkelijk als een klassieker. Hoewel het behoorlijk koud is, vertegenwoordigt het kracht, autoriteit, macht en verfijning.

Gregg Rapp, een bekende menu-ingenieur, citeerde dat zwarte inkt die op whitepaper wordt afgedrukt het meest contrast portretteert en uw menu zeer leesbaar maakt. Zwart en wit in uw logo vertoont eenvoud. Het straalt een chique aantrekkingskracht uit als je de kleur weglaat.

In de lijst van de 50 beste restaurants ter wereld, zult u merken dat de meeste van deze bedrijven een zwart logo hebben. Het is vooral omdat het eenvoud en verfijning aantoont.

Zwart gekleurd voedsel is niet de meest wenselijke, maar bepaalde selecties zijn acceptabel, zoals inktvis inktpasta, verbrande uiteinden, zwarte zoethout, Kalamata-olijven en Jack Daniels en Black Rum.

Grijs- zilver

De psychologische eigenschappen van Grey-Silver omvatten volwassenheid, betrouwbaarheid en solidariteit. Blijf uit de buurt van het overmatig gebruik van het feit dat het depressie en geen emotie kan uitstralen.

Normaal gesproken zou u geen voedingsmiddelen zien die grijs zijn gekleurd. Anders worden ze gecombineerd met accentkleuren die aantrekkelijk kunnen zijn, omdat er contrast is.

Meestal is theepakketten grijs gekleurd, waardoor het er aardachtig uitziet en natuurlijke ingrediënten betekent. 

Je bent misschien een gerecht op een steenachtig bord gekomen en het heeft een zekere aantrekkingskracht.

Dan is er het meer populaire zilver dat klasse en netheid vertegenwoordigt, zoals wanneer je denkt aan roestvrijstalen tellers. Er zijn ook tinpakking en zilveren flessen die netheid en hygiëne betekenen.

Conclusie

Het kiezen van de juiste kleuren voor uw restaurantmenu, accessoires, interieur en andere apparatuur is belangrijk. U wilt de aptest -reactie creëren en uw publiek op de meest effectieve manieren beïnvloeden. Uw doel is in de eerste plaats om hen te verleiden om van hun ervaring in uw vestiging te genieten en te blijven terugkeren.

We hebben covers geproduceerd voor toonaangevende merken, waaronder

We zijn er trots op FSC® -gecertificeerd te zijn

Meer informatie>