Prijsstrategieën voor menu's

Menu pricing strategies

Menuprijsstrategieën voor uw cafémenu: maak van uw coffeeshop een unieke plek om te eten en te drinken

Ik wou dat je magie had café menukaart prijscalculator? Maak je geen zorgen, je hebt geen prijscalculator nodig voor je cafémenu, wij kunnen je helpen.

Het kan een uitdaging zijn om de items in uw menu te prijzen, vooral als u een café runt. Hoeveel moet je vragen voor een flat white? Zijn de kosten die u vraagt ​​voldoende voor de ervaring en de efficiënte klantenservice die u levert?

Als u wilt dat uw cafébedrijf succesvol is, moet u uw etenswaren goed prijzen. De volgende tips kunnen u helpen bij het plaatsen van de beste prijzen terwijl u aantrekkelijke menuhouders voor cafés op uw tafel laat zien.

Weet wat uw klanten willen

Wat is uw doelmarkt? In wezen gaat het erom te weten wie uw klanten zijn. U kunt de juiste prijzen instellen als u nagaat hoeveel uw klanten van plan zijn te betalen. Wie zijn de mensen die naar uw coffeeshop komen.

Als bijvoorbeeld gepensioneerden uw etablissement bezoeken, zou u verwachten dat ze een bepaalde eetervaring prefereren dan kantoormedewerkers die tijdens hun pauze op bezoek komen. Hetzelfde als uw klantenkring bestaat uit studenten, of misschien gezinnen.

Terwijl u identificeert wie uw primaire klanten zijn, kunt u een café-opstelling regelen die aan hun behoeften en neigingen voldoet. Als yuppies, kantoorpersoneel en studenten altijd in je coffeeshop rondhangen, kun je op ideeën komen om het te ontwerpen met werkruimtes met stopcontacten. Op dezelfde manier kunt u draadloos internet aanbieden.

Naarmate uw klanten zich aangetrokken voelen tot het gemak dat u biedt, kunt u vermoeden dat ze bereid zijn meer te betalen, en dit betekent dat u meer kunt vragen voor uw cafémenu-items.

Bekijk enkele van onze favoriete stijlen;

Overweeg de locatie van uw café

cafe meny prijscalculator

Bepaal uw locatie. Als uw café zich in een chique gedeelte bevindt, kunt u blijkbaar hogere prijzen instellen zoals verwacht door uw gasten. U moet er echter voor zorgen dat de eetervaring die u aanbiedt op één lijn ligt met de omgeving. Evenzo, als uw winkel zich in een minderwelvarende wijk bevindt, zou u redelijke prijzen moeten hanteren.

Alleen omdat uw café in een goedkoper gebied draait, betekent niet dat u minder kunt verdienen. U kunt compenseren via andere verkoop- en marketingprogramma's door onder andere add-ons, het serveren van grotere maten, verschillende melkkeuzes en extra shots. Het menu dat u presenteert, moet toegankelijk zijn om klanten te verleiden dienovereenkomstig te besteden.

Ken de prijzen die door uw concurrentie worden aangeboden

tips en strategieën voor menuprijzen

Niet dat je ze tot je vijanden moet maken, maar ongeacht je relatie moet je de menuprijzen kennen die door je concurrentie worden aangeboden.

Uw prijzen kunnen variëren, maar ze moeten in verhouding staan ​​tot de kwaliteit van de ervaring en de drankjes die u aanbiedt. Is jouw latte 25c duurder? Geef uw klanten redenen om bereid te zijn extra te betalen voor een diner in uw café. Misschien heeft uw coffeeshop een handigere locatie, bijvoorbeeld in de buurt van het treinstation, of heeft u voldoende parkeergelegenheid. U kunt uw klantenservice uitstekend maken en u kunt promoten dat uw koffie van betere kwaliteit is.

Uw prijzen moeten de werkelijke kosten dekken

Dit is een eerste overweging bij het bepalen van de prijs van uw cafémenu. Dat betekent dat je de werkelijke kosten die je maakt moet compenseren. Er zijn immers directe kosten, waaronder je voorraden en voorraden, maar ook de arbeid die je betaalt. Er moet ook rekening worden gehouden met indirecte kosten zoals verwarming, reparaties en belastingen.

Deze factoren kunnen uw meetpunt zijn om uw prijzen te schatten, en wat nog belangrijker is, u moet realistische en gerichte wekelijkse verkopen instellen. Wanneer u weet hoeveel maandelijkse uitgaven u moet dekken, kunt u beginnen met het prijzen van de individuele producten die u aanbiedt.

Het kiezen van de prijzen en de etenswaren in uw menu houdt in dat u de winst die u behaalt verzekert, wat dan weer de vermelding van deze producten in uw voedselkeuze rechtvaardigt. U heeft bijvoorbeeld een artikel dat u plaatst met een winstmarge van 100%. Dan is er nog een die 25% heeft. Houd rekening met de factoren die bijdragen aan de eerste in uw menu. Het kan zijn dat het een speciale keuze is die nieuwe klanten aantrekt, of dat uw café een uitstekende reputatie heeft om het aan te bieden. Als het genoemde item in uw menu zijn prijs verklaart, dan is het de moeite waard om te behouden. Anders moet het worden vervangen door een meer winstgevend alternatief.

Om uw cafémenu goed te prijzen, moet uw etablissement een bestemming worden in plaats van alleen een plek om wat koffie te pakken. Uw klanten moeten een voorbeeldige ervaring hebben als ze er dineren, zodat ze bereid zijn om voor de extra kosten te betalen.

Je zou moeten uitchecken hoe restaurantrecensies te verhogen en onze ontwerptips voor menu's.

We hebben covers geproduceerd voor toonaangevende merken, waaronder

We zijn er trots op dat we FSC®-gecertificeerd zijn

Meer informatie >