Mensen hebben de neiging om een aanzienlijke hoeveelheid geld uit te geven aan het uit eten gaan. Met de aanval van de pandemie zijn hun restaurant -eetgelegenheden misschien beperkt geworden, maar toch vertrouwen veel klanten op commerciële voedselbedrijven voor hun maaltijden. Dit is goed nieuws voor eigenaren van voedselbedrijven, hoewel velen van hen misschien worstelen.
Restauranteigenaren en -exploitanten moeten daarom vindingrijk en creatief zijn om hun bedrijf overeind te houden, en een manier om dit te doen is door afhaalmaaltijden aan te bieden. Op dit punt kan buiten dineren worden toegestaan (in beperkte capaciteiten); Desalniettemin moeten restaurants hun afhaalverkoop stimuleren. De volgende zijn tips die hierop betrekking hebben.
Hoe u de afhaalverkoop van uw restaurant maximaliseert
Sta klanten in staat om online te bestellen
De gemiddelde volwassene besteedt elke dag minstens 4 uur aan het kijken naar hun telefoonschermen. Kortom, mensen zijn tegenwoordig verslaafd aan hun smartphones, inclusief consumenten. Overweeg dat in veel aspecten van hun activiteiten, van sociale media, winkelen en leren, onder andere mensen online keren.
Het is dus praktisch dat u een online bestelsysteem opstelt en potentiële klanten toestaat om via een dergelijke portal te bestellen. Een app van derden zal in dit aspect nuttig zijn.
Als een app van derden echter enorme kosten met zich meebrengt, kunt u ervoor kiezen om een snel en gratis online besteldysteemplatform te gebruiken.
Gebruik de pick-up service van de stoeprand
Als er behoefte is om binnencontact te beperken, kunt u klanten de optie geven om hun to-go-bestellingen aan de stoep aan te halen. Ze zullen van tevoren hun bestellingen moeten opstellen en naar de etablissementsopslag of hun voertuigen moeten brengen.
Afhankelijk van het online bestelplatform, kunt u uw systeem instellen om de functie CurbSide Pick-Up in te schakelen. Als u deze functie hebt geactiveerd, kunnen klanten deze bij het afrekenen aanvragen. Indien van toepassing moeten ze hun voertuigbeschrijving aangeven.
Creëer en promoten specials met alleen afhaalrestaurants
Restaurantexploitanten zijn zich er terdege van bewust dat verkoopstrategieën zoals dagelijkse specials, eet-vrije nacht voor kinderen en vrijdag achterste drankjes effectief zijn in het stimuleren van verkeer. Aan de andere kant verwijst dit alleen naar het dineren van verkeer en niet naar afhaalrestaurants of uitvoering.
Maar afhaalrestaurants zijn tegenwoordig het "ding", en klanten zouden hun dineren naar voren willen laten tevreden zijn door afhaalmaaltijden. Een manier om een voorsprong op de concurrentie te krijgen en je afhaalbevelen te vergroten, is door specials met alleen afhaalmaaltijden aan te bieden.
Een voorbeeld is door een gratis voorgerecht te geven voor elke afhaalrestaurant. Een gratis maaltijd voor kinderen kan ook worden aangeboden voor een afhaalrestaurant van een voorgerecht. Als een klant een familiemaaltijd bestaat bestaande uit verschillende items, kunt u ze korting geven. Kijk wat werkt voor uw afhaalmaaltijden om deals aan te bieden om mensen en nieuwe klanten aan te trekken en meer verkopen in te brengen.
Een loyaliteitsprogramma opzetten
Uw klanten kunnen uw merkpromotors worden als u een efficiënt en aantrekkelijk loyaliteitsprogramma hebt als onderdeel van uw verkoopstrategie voor restaurant. Zorg ervoor dat uw inspanningen voor deze verkopen en dat u een aanzienlijk verkoopvoordeel verkrijgt.
Blijkbaar boost de verkooptactieken van restaurants van Like klantloyaliteit, zelfs als het gewoon een eenvoudige ponskaart is. Afgezien van het besturen van retourbedrijf, kan een loyaliteitsprogramma u helpen meer contactgegevens van klanten te verzamelen, zodat u via telefoon of e -mail kunt verkopen of op de markt kunnen brengen.
Wees consistent met uw marketingstrategie voor sociale media
Restaurants kunnen over het algemeen goed gebruik maken van marketing van sociale media. Desalniettemin is de neiging van kleine vestigingen met een beperkt budget om sociale media -accounts op te zetten, maar uiteindelijk te vergeten. Ze zijn niet consistent in het gebruik van deze digitale marketingstrategie.
Wat een grote kans is het om te missen in termen van het reiken en het verbreden van het klantenbestand dat u bijgevolg in staat zou stellen om de verkoop van afhaalmaaltijden te verhogen.
Mensen brengen elke dag gemiddeld 2 uur door op sociale media -websites en platforms zoals Facebook, YouTube en Instagram. Als u weet hoe u hiervan kunt profiteren, kunt u een groot aantal volgers en klanten aantrekken.
Vergeet dus niet het deel van uw marketing op sociale media. Optimaliseer uw sociale kanalen om uw voedselbedrijf te promoten, met name uw afhaal- en leveringsverkoop.
Stap uw afhaalpromoties offline op
Uw algemene marketingstrategie moet offline maatregelen omvatten, zoals flyers, posters en sandwichborden. U kunt gebruik maken van een Afhaalschotjabloon, te. Behalve het serveren van betaalbaar en smakelijk eten, wees creatief. U kunt uw favoriete gerechten hebben en promo's en kortingen verleiden die op flyers worden afgedrukt die u in de stad kunt posten om uw advertentie -inspanningen te stimuleren.
Posters kunnen ook op uw raam worden geplaatst om de aandacht van voorbijgangers te trekken. Sandwichboards zijn op dezelfde manier handig en zijn vrijstaande trottoirborden die uw diensten en aanbiedingen zullen aankondigen. Menu -bord tekens zijn ook praktische opties.
Kies uw menu zorgvuldig
Zoveel als u alle lekkerste en heerlijke gerechten op uw menu wilt plaatsen, moet u eerst op de hoogte zijn van de beperkingen van deze optie. Bedenk dat niet alle voedingsmiddelen hetzelfde reizen. Als het bijvoorbeeld winter is, zou je misschien het een geweldig idee kunnen vinden om warme en stevige maaltijden aan te bieden, zoals stoofschotels en braadstukken. Desalniettemin zou je tweede moeten zijn omdat deze voedingsmiddelen gemakkelijk hun hitte en consistentie verliezen. Ze reizen niet goed, wat uiteindelijk uw klanten een onaangename ervaring kan geven.
In dit aspect is het het beste om uw afhaalmenu te verkleinen, met alleen kosteneffectieve gerechten en tegelijkertijd goed reizen.
Zorg voor een comfortabele plek waar klanten kunnen wachten
Het hangt ervan af hoe uw afhaalproces is opgezet, maar als klanten buiten uw restaurant in de rij staan om hun bestellingen te geven, moet u het goed achten om in apparatuur te investeren om ze comfortabel te maken. Als het bijvoorbeeld besneeuwd of regenachtig weer is, kun je tenten opzetten voor onderdak, kachels of een vuurplaats waar mensen kunnen samenkomen.
Huur uw bezorger
Deliveringsbedrijven bieden een vloot bezorgers als primaire service. Maar als u uw bezorger inhuurt, kan uw bedrijf 100% van de commissies behouden. Als u kunt investeren in het opzetten van uw eigen set chauffeurs en auto's en de voortdurende kosten van een efficiënt bezorgsysteem, kan dit de moeite waard zijn.
Conclusie
Met de bovenstaande tips voor het maximaliseren van de afhaalverkoop van uw voedselbedrijf, kunt u uitstekende voedsel en diensten bieden aan uw klanten en enorme winst opleveren.
Lees ook;