Hoe ontwerp je een menu-indeling voor je nieuwe restaurant?

e eetervaring van uw klant heeft een grote impact op uw bedrijf. Het vinden van een bestverkopende restaurantmenusjabloon kan uw maandelijkse omzet echter een boost geven.

Het creëren van een menumatrix is ​​een van de essentiële zaken voor uw bedrijf, omdat het uw klant helpt al uw etenswaren te doorlopen. Google Doc biedt verschillende online menusjablonen die perfect zijn voor de populaire menu-items van uw restaurant.

Aan de andere kant, door een geheel nieuw menu te maken, kunt u het ontwerp van uw restaurantmenu aanpassen op basis van uw normen.

Dit artikel bevat alles wat u moet weten over het maken van een uitnodigend en mooi menu.

Hoe maak je een winstgevend restaurantmenu

Hoe maak je een winstgevend restaurantmenu

Restaurants met een professioneel ogende menukaart kunnen enorme winst opleveren, zelfs als de klanten er maar een blik op werpen. Sjablonen voor menu's voor lekker eten zijn beschikbaar in Google Docs.

De menumatrix van een restaurant moet beknopt, georganiseerd en goed ingedeeld zijn om uw winstgevende gerechten aantrekkelijker te maken, ongeacht de voedselkosten.

Hier zijn de dingen die u moet onthouden om eenvoudig uw gepersonaliseerde menu-ontwerp te maken of een restaurantmenu-maker te gebruiken als u uw winstmarge wilt vergroten!

1. Gebruik beschrijvende bijvoeglijke naamwoorden

De meest gemaakte fout van de restauranteigenaar bij het maken van een menumatrixsjabloon op google docs is dat ze zich meer richten op grafische elementen dan op de voedselbeschrijving.

De voedselmenu's van restaurants moeten beschrijvende woorden bevatten die elk van de vijf zintuigen van de klant aanspreken, terwijl ze ook verwachtingen wekken voor wat ze zullen ontvangen als hun bord, kom of glas eindelijk komt.

Bovendien kunnen restauranteigenaren een personeelsschrijver inhuren om bloginhoudupdates te maken voor hun meest populaire gerechten, waardoor potentiële klanten worden aangetrokken.

2. Categoriseer menu-items op basis van winst en populariteit

Een van de geheimen van een goed menu-ontwerp is om de verkoopprijs en het ontwerp van uw restaurant te organiseren op basis van het foodcost-percentage en de populariteit.

U kunt uw klant gemakkelijk begrijpen door middel van een grondige analyse van uw verkoopvolume, omdat het u een idee geeft van welke onderdelen van uw restaurant het helpen slagen en welke aspecten het belemmeren.

Om een ​​perfect menu te creëren, categoriseert u uw etenswaren op basis van hun populariteit en winstgevendheid. Als de voedingsmiddelen niet genoeg populariteit krijgen omdat de prijzen van de menu-items te hoog zijn, kan het verlagen van de kosten soms direct de aandacht van de klant trekken.

3. Meet de impact van je nieuwe menu

Een voedselmenu is een essentiële tool voor een restaurant dat het verkoopvolume en de gemiddelde gasten van het bedrijf beïnvloedt en stimuleert, waardoor het essentieel is om een ​​effectief menu te creëren dat de aandacht van klanten kan trekken.

Als u het gedrag van uw klanten en de winstgevendheid van uw voedsel begrijpt, krijgt u een duidelijk beeld van de invloed van uw menu op uw verkoopprijs en de werkelijke kosten van uw verlies.

4. Vermeld de herkomst van ingrediënten

Het is gemakkelijk om de eetlust van uw klanten te prikkelen als u de oorsprong van de ingrediënten van elk gepresenteerd gerecht op uw menubord vermeldt. Door dit te doen, zou het verkoopvolume toenemen, ongeacht de voedselkosten.

Restauranteigenaren kunnen ook digitale menuborden maken voor online advertenties, waarmee ze potentiële klanten kunnen aantrekken en een breed scala aan mensen kunnen bereiken.

5. Verplaats de aandacht van hoeveel het gerecht kost

Bij het maken van een menu-ontwerp moet u eraan denken om de aandacht van klanten af ​​te leiden van de menuprijzen, omdat ze uiteindelijk goedkopere etenswaren kunnen kiezen. Voedselkosten zijn een van de factoren die de maandelijkse omzet van het restaurant beperken.

De individuele verkoop heeft altijd een goede plek waar u de aandacht van uw klant snel kunt verleggen van de voedselprijs. U kunt psychologische strategieën gebruiken om het probleem op te lossen en meer winst te maken.

U mag bijvoorbeeld geen valutasymbolen en nulnummers gebruiken bij het prijzen van uw dure artikel. In plaats van $ 5,00 te schrijven, zou je het product moeten prijzen op $ 4,99 om de klant te verleiden en voor de gek te houden.

Hoe u uw menu-items een naam geeft

Elk snel restaurant worstelt om een ​​verleidelijke naam voor hun kenmerkende gerechten of etenswaren te bedenken, omdat dit hun branding zou weerspiegelen. Wat op de een of andere manier populariteit oplevert als de potentiële klanten van je eten zouden houden.

Het online menu van McDonald's komt bijvoorbeeld met de Big Macs en Whoppers voor hun hamburgers. Deze namen zijn niet alleen eenvoudige namen, maar brengen een boodschap over aan de klant.

Big Macs en Whoppers brengen beide een idee van grootsheid met zich mee - een verleidelijke naam voor de klanten. Hierdoor kunnen restaurants winst maken.

1. Word persoonlijk

U kunt altijd een naam bedenken voor een restaurant of een kenmerkend gerecht dat verband houdt met uw persoonlijke leven als een van de marketingstrategieën van een restaurant. Het toevoegen van een persoonlijk tintje kan potentiële klanten aantrekken of een loyaal klantenbestand creëren.

Komt je signature dish bijvoorbeeld uit het recept van de foodtruck van je overleden oma? Geef uw voedingsproduct een naam samen met de date van uw oma, dit zal zeker klanten aantrekken.

Elke naam van eten en drinken moet een achtergrondverhaal hebben; het gebruik van echte karakters als voorbeelden is een fantastische manier om dit te bereiken, ongeacht de verkoopprijs.

Als u uw eten wilt onderscheiden van de concurrenten, breidt u de titel van de maaltijd in de presentatie uit en voegt u verleidelijke details toe.

2. Wees authentiek

Er is heel veel informatie beschikbaar over hoe restaurantontwerp de verkoop en voedselkosten beïnvloedt, en u moet weten welke strategieën het meest effectief zijn. Maar u hoeft zich geen zorgen te maken, want experts hebben uw lokale restaurant niet ontworpen.

U kunt altijd een kring van vrienden en consumenten vragen om deel te nemen aan wat fundamenteel marktonderzoek als u niet zeker weet of de titels van uw kenmerkende gerecht en dranken oogmagneten voor klanten zouden zijn.

3. Benadruk je sterren en puzzels

Gebruik visuele aanwijzingen en 'sweet spots' om de aandacht te vestigen op de dingen die u het liefst wilt verkopen. De populaire artikelen zijn bijvoorbeeld omringd door een kader, bedrukt in een andere kleur, onderstreept of hebben een afbeelding met een verkoopprijs.

Om de klant gemakkelijk in het oog te houden, kunt u sommige goederen ook 'knapperige kip' of 'origineel recept' noemen. - interpretatie geven van kwaliteit boven kwantiteit aan de klant.

In dit geval zou een restaurant de nadruk moeten leggen op één item per groep om te voorkomen dat er zoveel geselecteerde dingen zijn dat geen van hen opvalt.

4. Schrijf geweldige menubeschrijvingen

Het feit dat de meeste schrijvers van het restaurantpersoneel hun winstgevende item op het menu vermelden zonder verdere uitleg, is een ernstig probleem dat ik opmerk.

Updates van bloginhoud zijn niet goed, aangezien u met het leesbare menu de geest en persoonlijkheid van uw restaurant met gasten kunt communiceren, wat de reputatie en inkomsten van een restaurant aanzienlijk kan beïnvloeden.

Extra tips voor uw restaurantmenu

Elk restaurant moet eerst begrijpen hoe belangrijk het is om een ​​perfect menu voor elk gerecht te creëren en te organiseren in plaats van zich alleen te concentreren op visuele elementen.

Begrijp het gedrag van uw klant om aan hun eisen en behoeften te voldoen. Klanten zijn bijvoorbeeld vaak op zoek naar een drankenkaart. Misschien wil je daarom overwegen om een ​​geweldig cocktailmenu te maken.

Laatste gedachten

Het samenstellen van een winstgevend menu voor uw foodrestaurant kan frustrerend zijn. Er zijn echter veel menu-editors of Google-dia's die u kunt gebruiken om snel een menu voor uw bedrijf te maken.

Voedselmenu's hoeven geen decoratieve elementen te hebben om effectief te zijn. U hoeft alleen maar een georganiseerd, goed ingedeeld en verrukkelijk menu te maken om uw maandelijkse verkoop eenvoudig te stimuleren.

Lees ook;

We hebben covers geproduceerd voor toonaangevende merken, waaronder

We zijn er trots op dat we FSC®-gecertificeerd zijn

Meer informatie >